Aviseringar
Rensa alla

Max Hamburgare - Sveriges (nästan) sämsta hamburgare


Ämnesstartare

Alla känner vi till de stackars individer som väljer Max framför Burger King eller MacDonalds. Hur tänker de, kanske vi vanligt folk undrar?
Svaret är enkelt. Dessa individer besitter allt som oftast en slags förvriden låtsas-nationalism, som egentligen bara går ut på att kunna sitta och äta amerikansk mat samtidigt som man hatar USA.
För egentligen gillar de inte svensk mat. De väljer hellre att äta de avskyvärda maträtterna kebab och falafel framför svensk husmanskost, som är så sjukt god och näringsrik.

Max - Sveriges godaste hamburgare. 100% svenskt nötkött. Så brukar det låta om matkedjans lögnaktiga propaganda. Visst ser kanske de gyllenbruna och platta styckena kött Max använder sig av aptitligare ut än McDonalds lite mer gråa köttslamsor. Men alla vi som någonsin tillagat riktigt nötkött hemma vet att köttet i färdigt skick oftast är lite gråaktigt och inte perfekt gyllenbrunt som Max kött. Där kommer Max enorma lögn in. Deras hamburgare består inte av 100% nötkött. Långt ifrån. Faktum är att Max är en av de sämsta hamburgerkedjorna i landet på att erhålla rent kött i sina burgare. Lika äckliga Scan och Sibylla är dock ännu sämre. Tilläggas kan att även de två kedjorna är typiskt svenska.

Den mer moraliska kedjan McDonalds håller sitt löfte. 100% nötkött är vad som gäller. De enda tillsatserna är salt och peppar. Även Burger Kings utsökta burgare innehåller 100% nötkött.
Max då?
Tja, hamburgare på svenska är uppenbarligen inget mot gammal hederlig hamburgare på amerikanska. Max burgare innehåller endast 84% nötkött. Resten består av billiga utfyllnadsprodukter som ägg och mjölk.

Slutligen så kan vi också se att de svenska kedjorna Max och Sibyllas hamburgare också är mycket dyrare sett till köttmängd än de amerikanska kedjorna McDonalds och Burger King. Detta till trots att de svenska kedjornas kött alltså är betydligt billigare för kedjorna, eftersom det är fuskkött.

Hamburgare på svenska - Ingen höjdare

http://www.testfakta.se/img/2008/11/19/83491.pdf


   
Citera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Hur tänker de, kanske vi vanligt folk undrar?

en på morsans jobb drar max för att han är från norrland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

en på morsans jobb drar max för att han är från norrland

Dålig ursäkt från honom. Jag är också från norrland, men avskyr Max som pesten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går man verkligen till mcdonalds eller max för att betala för just köttet? trodde fan man betalade för att få "god" mat snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är gott.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Alla känner vi till de stackars individer som väljer Max framför Burger King eller MacDonalds.

[cool]
Max har de godaste och ostigaste hamburgarna.
Det är synd som fan att Max inte finns i min stad [sad]


   
SvaraCitera

Blade Runner:

moraliska kedjan McDonalds

AHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Går man verkligen till mcdonalds eller max för att betala för just köttet? trodde fan man betalade för att få "god" mat snabbt.

Det intressanta här är att Max alla slagord för det egna varumärket består av lögner. De lurar sina konsumenter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"100% svenskt nötkött" ska tolkas som att av det nötköttet Max använder så kommer allt från svenska kor. Inte att hamburgarna består till 100% av nötkött.

McD och BK har utländskt nötkött i sina burgare (t.ex. irländskt).

Om du går till närmaste ICA eller Coop så upptäcker du nog en ganska stor prisskillnad på svenskt och utländskt nötkött. Så med en köttmängd på 84% har de kanske ungefär samma råvarupris.

Om jag själv gör burgare har jag nog åtminstone lite lök i smeten så de består inte heller till 100% av nötkött. Men jag håller med om att 84% är i minsta laget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Max är faktiskt godast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Jag är också från norrland

Vilken stad?

Blade Runner:

Den mer moraliska kedjan McDonalds

[confused] ... HAHAHAHAH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

De lurar sina konsumenter

Ja, företag med profitintresse brukar göra sådant.


   
SvaraCitera

Jag väljer Max framför McDonalds för att jag tycker att Max hamburgare är godare, inte på grund av att de påstår att de har 100% svenskt nötkött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Jag väljer Max framför McDonalds för att jag tycker att Max hamburgare är godare

Geigermätare:

Max är faktiskt godast.

Rent objektivt så är Max inte godast. Det handlar om hat mot amerikanska produkter, eller hur?


   
SvaraCitera