Aviseringar
Rensa alla

Maxat meritvärde, 320p!


Ämnesstartare

Hej.

Vi började dagen med att ha avslutning i kyrkan, kören sjöng och vi coolingar satt och garvade åt alla som rösten skar sig för. Vi satt längst bak - givetvis.

Rektorn, vars tal var bristande ingav fortfarande lite lycka inför julen. Han hoppade sedan över till det viktigaste, plugghäst-stämpeln - bästa betyg HT12.

"Carl *******, i 9A, grattis. 320 poäng meritvärde, inte illa - stig fram". Jag steg fram med jublet i ryggen, speciellt av min klass. När jag skulle kliva upp för en liten trappa nära altaret, dvs längst fram i kyrkan där rektorn stod hörde jag en massa glåpord mot mig. Att jag var en plugghäst och inte hade bättre för mig i livet. Jag svarade helt enkelt bara "håll käften" för jag är så otroligt ball.

Jag tog emot ett litet pris, en chokladask. Fick lite mer glåpord mot mig. Men när jag stod där och kollade ut över alla nollor som ska hålla på att hacka ner på andra njöt jag - mer än någonsin! Så jävla gött, rätt upp i deras ansikte!

Nu har man maxade poäng. Kommer in vart fan jag vill, love life.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Vad fick ni? Kom ihåg att räkna bort ett betyg, jag skulle ha haft 340p annars.


   
Citera

Högstadiepoäng är ungefär lika mycket värt som en chokladask, man kommer ändå in överallt om man har halvkassa betyg.


   
SvaraCitera

Det är bra att det går bra för dig, även om man som Dan säger inte behöver särskilt många poäng för att komma in på gymnasiet.
Du verkar inte ha så många vänner dock, och den sociala förmågan är minst lika viktig som den akademiska, om inte mer.


   
SvaraCitera

Grattis. [party]

Kom ihåg att skola/karriär och sånt inte är allt bara. [crazy]


   
SvaraCitera

Kan väl säga så mycket som grattis till den mest meningslösa meriten i din akademiska verkstad.


   
SvaraCitera
kachin

Gummihest:

Kom ihåg att räkna bort ett betyg, jag skulle ha haft 340p annars.

[love][love]jag gillar dig

hade lätt raggat på dig om vi var i samma ålder

fast kanske gör ändå [badgrin]


   
SvaraCitera

jag gick ut med 315 p (fuck you syslöjd!! [mad])

sen började jag på IB och allt gick mycket sämre, så det spelar ingen roll


   
SvaraCitera

hade 310 poäng på högstadiet
inte som att det är särskilt svårt då nivån är rätt... lol

till gymnasiet är det inte svårt att komma in på vad som helst, om man inte vill in på riksidrottsgymnasium eller så.

värre blir det på högskolan, även om det där också finns linjer som är lätta att komma in på.


   
SvaraCitera

isola:

Du verkar inte ha så många vänner dock, och den sociala förmågan är minst lika viktig som den akademiska, om inte mer.

vad grundar du det på? [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad grundar du det på? [crazy]

På sunt förnuft? Du klarar dig bra genom livet med medelmåttiga betyg men du får det väldigt svårt utan social kompetens.


   
SvaraCitera

Att få höga betyg på högstadiet är lite som att klara doom med iddqd, rätt lätt om man försöker.


   
SvaraCitera

isola:

På sunt förnuft? Du klarar dig bra genom livet med medelmåttiga betyg men du får det väldigt svårt utan social kompetens.

Så att du tror att han inte har så många vänner grundar du på ditt sunda förnuft..?
oookej...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Så att du tror att han inte har så många vänner grundar du på ditt sunda förnuft..?
oookej...

Jaså var det den delen du menade?
Jag syftade på att han blev utbuad av många när han gick upp och ej skrev att någon sade till de som gjorde det alt "det gör inget för jag har mina vänner" el dyl, utan endast valde att skriva negativt och snobbigt.


   
SvaraCitera

isola:

Jag syftade på att han blev utbuad av många

Det hade nog typ 90% av människorna på mitt högstadie blivit. Oavsett hur populära de var annars


   
SvaraCitera

isola:

Jag syftade på att han blev utbuad av många när han gick upp och ej skrev att någon sade till de som gjorde det alt "det gör inget för jag har mina vänner" el dyl, utan endast valde att skriva negativt och snobbigt.

Så bara för att han blev utbuad så drog du genast en parallell till att han inte hade så många vänner och därmed var socialt missanpassad?

Att man inte har så många vänner på högstadiet behöver inte ha ett skit med ens sociala färdigheter att göra, det kan vara så att man är väldigt blyg eller helt enkelt inte har något gemensamt med sina klasskamrater.
Sen vet vi ju faktiskt inte ens om han har många vänner eller inte.


   
SvaraCitera