Aviseringar
Rensa alla

Maxat meritvärde, 320p!


Blivande_japan:

Så bara för att han blev utbuad så drog du genast en parallell till att han inte hade så många vänner och därmed var socialt missanpassad?

Missanpassad påstod jag inte, utan efter hans "jag är bättre än alla andra näsan i vädret"-ton i inlägget och att det verkar ha varit flera som buade ut honom drog jag slutsatsen att han hade en sådan attityd irl också.
Man kan vara en "pluggis" och vinna priser för det utan att få glåpord och buord efter sig, det beror på hur man är som person.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

skit med ens sociala färdigheter att göra, det kan vara så att man är väldigt blyg eller helt e

fast det har ju med den sociala färdigheten att göra, tycker jag.


   
SvaraCitera

isola:

Missanpassad påstod jag inte, utan efter hans "jag är bättre än alla andra näsan i vädret"-ton i inlägget och att det verkar ha varit flera som buade ut honom drog jag slutsatsen att han hade en sådan attityd irl också. Man kan vara en "pluggis" och vinna priser för det utan att få glåpord och buord efter sig, det beror på hur man är som person.

Att vara snobbig och dylik är en skyddsmekanism, hur jävla kul tror du själv att det är att bli utbuad framför hela skolan? Visst, han kanske är jävligt dryg också, men det vet du ju inte.

isola:

fast det har ju med den sociala färdigheten att göra, tycker jag.

Man kan fungera bra socialt även om man är blyg. Som sagt vet vi inte om han är det heller, det jag reagerade på var att du helt random skrev att han inte verkade ha någon social förmåga.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Att vara snobbig och dylik är en skyddsmekanism, hur jävla kul tror du själv att det är att bli utbuad framför hela skolan? Visst, han kanske är jävligt dryg också, men det vet du ju inte.

Är man inte snobbig och lever i villfarelsen att man är bättre än andra är risken mindre att man blir utbuad och dyl.

Blivande_japan:

e på var att du helt random skrev att han inte verkade ha någon social förmåga.

Det skrev jag inte, det jag skrev var att han inte verkar ha så många vänner.


   
SvaraCitera

Älskar dina förutfattade meningar ibland [love]


   
SvaraCitera

isola:

Missanpassad påstod jag inte, utan efter hans "jag är bättre än alla andra näsan i vädret"-ton i inlägget och att det verkar ha varit flera som buade ut honom drog jag slutsatsen att han hade en sådan attityd irl också.

så du drar slutsatsen att han inte har social förmåga och inga vänner utifrån att det var några nollor som ropade glåpord efter honom? du valde att lämna biten där han

Gummihest:

steg fram med jublet i ryggen, speciellt av min klass.

?

isola:

Man kan vara en "pluggis" och vinna priser för det utan att få glåpord och buord efter sig, det beror på hur man är som person.

nej inte nödvändgitvis. inte på högstadiet. där retas man automatiskt för att någon är annorlunda, oavsett på vilket sätt. speciellt om man vågar säga emot och inte viker an. och nej, man är inte snobbig eller dryg för att man känner att man kommer klara sig bra mycket bättre än många idioter man pluggar med, speciellt om dem är taskiga mot en.

realiy check, any one?


   
SvaraCitera

och till dig, kalle:

Dan_the_ironman:

Högstadiepoäng är ungefär lika mycket värt som en chokladask, man kommer ändå in överallt om man har halvkassa betyg.

däremot borde du verkligen fortsätta jobba på lika hårt för dina gymnasiebetyg, för det är de som räknas om man vill plugga vidare! jag hade kanske 215-230 p när jag gick ut högstadiet, men kom ut med 19.2 på gymnasiet. och trots det kom jag inte in på det jag ville [badgrin]


   
SvaraCitera

honolulu:

nej inte nödvändgitvis. inte på högstadiet. där retas man automatiskt för att någon är annorlunda, oavset

Det gör man inte, nej. Visst retas folk på högstadiet, men det behöver verkligen inte vara så.

honolulu:

och nej, man är inte snobbig eller dryg för att man känner att man kommer klara sig bra mycket bättre än många idioter man pluggar med, speciellt om dem är taskiga mot en.

Ingen vet hur man känner inuti, men utstrålar man det så är man det jo.


   
SvaraCitera

Gummihest:

Att jag var en plugghäst och inte hade bättre för mig i livet. Jag svarade helt enkelt bara "håll käften" för jag är så otroligt ball.

Fortsätt göra det du gillar och skit i andras åsikter. Jag vek ner mig och pluggade mindre i grundskolan efter allt snack om hur man var en plugghäst. Sen tog jag igen det senare i gymnasie och högskola när jag slapp de hånande idioterna omkring mig. Stå på dig och kämpa vidare!


   
SvaraCitera

isola:

Är man inte snobbig och lever i villfarelsen att man är bättre än andra är risken mindre att man blir utbuad och dyl.

Du vet ju inte ens om han är snobbig på riktigt.

isola:

Det skrev jag inte, det jag skrev var att han inte verkar ha så många vänner.

isola:

Du verkar inte ha så många vänner dock, och den sociala förmågan är minst lika viktig som den akademiska, om inte mer.

Tolkade ditt inlägg som att man inte har någon social förmåga om man inte har så många vänner.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Du vet ju inte ens om han är snobbig på riktigt.

Nä har ju bara inlägget att gå på.


   
SvaraCitera

isola:

Nä har ju bara inlägget att gå på.

Tycker i så fall att det är onödigt att dra sådana slutsatser.


   
SvaraCitera

isola:

Det gör man inte, nej. Visst retas folk på högstadiet, men det behöver verkligen inte vara så.

..... nej självklart inte men i just tonåren är det mycket hormoner, förändringar och grupptryck som förändrar en. detta sträcker sig från mellanstadiet upp till gymnasiet men det varierar från skola till skola och från elev till elev, så klart.

isola:

Ingen vet hur man känner inuti, men utstrålar man det så är man det jo.

va? nej, man kan vara dryg och kaxig mot folk som är idioter och hur schysst och rolig som helst mot andra som är schyssta mot en och inte retas med en?! wtf haha..

jämför det med någon som blir mobbad eller är deprimerad, bara för att den blir ledsen, arg, kaxig, dryg eller vad för försvarsmekanism som nu kickar in, så är det dennes personlighet? du tänker alltså inte till lite extra där och räknar med omständigheterna?


   
SvaraCitera

honolulu:

va? nej, man kan vara dryg och kaxig mot folk som är idioter och hur schysst och rolig som helst mot andra som är schyssta mot en och inte retas med en?! wtf haha..

Dryg och kaxig kanske inte är snobbighet personifierad, men visst det kan man - men man är då fortfarande snobbig mot folk.

honolulu:

ämför det med någon som blir mobbad eller är deprimerad, bara för att den blir ledsen, arg, kaxig, dryg eller vad för försvarsmekanism som nu kickar in, så är det dennes personlighet? du tänker alltså inte till lite extra där och räknar med omständigheterna?

Nu har du inte läst ordentligt.
En person som redan blir mobbad tar ofta till sig försvarsmekanismer, men en person som har dessa innan hen blivit mobbad är en annan sak.


   
SvaraCitera

isola:

Dryg och kaxig kanske inte är snobbighet personifierad, men visst det kan man - men man är då fortfarande snobbig mot folk.

men det är inte sån jag är då, jag kan fortfarande ha kompisar och vara icke-snobbig mot andra.

isola:

En person som redan blir mobbad tar ofta till sig försvarsmekanismer, men en person som har dessa innan hen blivit mobbad är en annan sak.

vad är det jag inte läst ordentligt på? anser du inte att det är mobbning att få glåpord efter sig? för vi vet inte hur han är annars, men utifrån mobbningssituationen (ja, det är mobbning) så reagerade han kaxigt. säger fortfarande ingenting om honom som person.

hur hade du reagerat om personen skrivit att denne blev skitledsen, fick en klump i halsen och ignorerade dem? hade du också sagt "du har ingen social kompetens o verkar inte ha kompisar, du borde lära dig stå upp för dig själv", "han är mesig" (ist för dryg o snobbig).


   
SvaraCitera