Aviseringar
Rensa alla

McDonald's mugg giftig???


Ämnesstartare

Min son råkade slänga en tändsticka i en mugg från McDonalds som började brinna. Han var inne på sitt rum och det tog nån minut att släcka elden.
Nu undrar jag om ångorna från McDonald' smuggen kan vara farliga eller giftiga? Jag menar en helt vanlig mugg från McDonald's med läsk i. 


   
Citera

Det är väl ändå bara pappersmuggar? Det borde inte vara giftigt. I vilket fall som helst så skadar det inte att ventilera. 


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

säkerligen inte nyttiga, men hur farliga kan dom vara lix? skulle man kunna ta någon direkt skada av att andas in röken från en uppeldad mcdonalds mugg hur kan folk då öht leva i storstäder? hur kan det ens vara tillåtet att ha majbrasor? 


   
SvaraCitera

Antyder du på röken eller en mugg i ren allmänhet om man håller läpparna emot, dricker drickan som förvarats där in i osv...?

Det skall ej vara farligt med det sistnämnda, men röken är inte bra att få i sig men en gång är ingen fara. Det är endast en partikel utav allt skräp som vi får i kroppen nuförtiden.

Sedan så tror jag inte att han råkar slänga mängder utav tändisar i mc muggar så det blir nog ingen risk i den stora mängden/längden.


   
SvaraCitera

Han kanske hade haft sprit i muggen?


   
SvaraCitera

Att du låter ditt barn leka med eld  är inget vidare, skippa elden och dra ner på snabbmaten.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du om du har en son? Varför låter du din unge leka med eld? :S


   
SvaraCitera