Aviseringar
Rensa alla

med vilka fingrar spela gitarr?


Ämnesstartare

hej. jag hade tänkt lära mig spela lite gitarr, men nu undrar jag vilka fingrar använder ni när ni drar över strängarna när ni spelar "vanligt" ? är det tummen, pekfingret eller vilket finger använder ni?


   
Citera

Pitten


   
SvaraCitera

plektrum


   
SvaraCitera

lintutyttö:

är det tummen, pekfingret eller vilket finger använder ni?

Spelar jag inte med plektrum, och skall slå ett helt ackord så använder jag pekfingret. Som jag stödjer med tummen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar hålla fingrarna som om jag höll i ett plektrum, med långfingret tryckt mot tummen, sedan "slår" jag på strängarna med ovansidan utav långfingret och lite utav tummen. Typ.


   
SvaraCitera

Plektrum, har jag inget så varierar det vilka fingrar jag använder :s:s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller, ja, pekfingret eller långfingret, same shit.


   
SvaraCitera

lintutyttö:

är det tummen, pekfingret eller vilket finger använder ni?

Pekfingernageln på nedvägen och tumnageln på uppvägen


   
SvaraCitera

"browse" -> "guitar.midi" return*
"generate" return*

Thank science for samplers and synthesizers


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Pekfingernageln på nedvägen och tumnageln på uppvägen

Precis! Alltså, jag kan inte ens formulera mig som en människa, fan är det här då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Pekfingernageln på nedvägen och tumnageln på uppvägen

_13th:

Jag brukar hålla fingrarna som om jag höll i ett plektrum, med långfingret tryckt mot tummen, sedan "slår" jag på strängarna med ovansidan utav långfingret och lite utav tummen. Typ.

okej. det har jag faktiskt provat något sånnt, men jag tyckte det kändes så märkligt. som att jag inte fick det att låta helt som det skulle om ni föstår vad jag menar! :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lintutyttö:

tyckte det kändes så märkligt. som att jag inte fick det att låta helt som det skulle om ni föstår vad jag menar! :p

Det kommer. Öva.


   
SvaraCitera

plektrum! fingrarna blir inget bra ljud av.. dock måste man spela endel låtar med fingarna och då körd du med pek lång och ringfingret och tummen.
och när du ska spela där uppe på banden så kör du med alla utom tummen.. och kom inte och säg att du kan inte för jag vet.. jag har spelat i 6år.


   
SvaraCitera

tumme och ringfinger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lintutyttö:

tummen, pekfingret

å långfingret, dom kör jag med om jag kör fingerspel men kör med plektrum 95% av min gitarrtid [party]


   
SvaraCitera