Aviseringar
Rensa alla

Medborgarskolans och Folkuniversitets kurser: erfarenheter


Ämnesstartare

Hej hopp!

Det börjar vankas till höst med temperaturer som går ner och mörker som börjar komma. Då är det också dags för Medborgarskolans och Folkuniversitets utskick av höstens utbud av kurser och föreläsningar. Nu är det så att jag har funderat på att läsa en kurs, specifikt en kurs i engelska, hos antingen Medborgarskolan eller Folkuniversitet. Däremot har en person i min närhet sagt att kvaliteten är skit och baserat det på egna erfarenheter, vilket gör mig osäker på om det är värt pengarna. Jag vill såklart ha en hyfsat kvalitativ utbildning där jag kan lära mig nya saker och utvecklas i min användning av engelskan. Därför är jag nu lite skraj, och söker därför andras erfarenheter för att se vilka erfarenheter andra har haft - om det kanske finns diametralt motsatta bilder som kan tala till skolornas fördel. 

Har ni någon erfarenhet av dessa skolor eller har ni gått på andra kurser av liknande institutioner? Hur var det, i så fall? Vad var bra och vad var mindre bra? Berätta om era upplevelser!


   
Citera
Ämnesstartare

Min erfarenhet av Medborgarskolan är att det är vääääääldigt varierande kvalitet på deras kurser. Beror helt och hållet på läraren. Gick en pedagogikkurs som var FÖRTRÄFFLIG men en gitarrkurs som var BEDRÖVLIG ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Min erfarenhet av Medborgarskolan är att det är vääääääldigt varierande kvalitet på deras kurser. Beror helt och hållet på läraren. Gick en pedagogikkurs som var FÖRTRÄFFLIG men en gitarrkurs som var BEDRÖVLIG ...

Så det är lite av ett lotto, alltså? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Så det är lite av ett lotto, alltså? :/

gör din research pyret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

gör din research pyret

Det är det jag gör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Det är det jag gör!

Duktigt pyre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Duktigt pyre

Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Så det är lite av ett lotto, alltså? :/

Det är min erfarenhet, ja. :/


   
SvaraCitera