Aviseringar
Rensa alla

Medecin mot för hög ämnesomsättning?


Ämnesstartare

Jag e en tjej på 17 år som mår väldigt dåligt över min låga vikt.. Jag väger 36 kg och är 160 cm lång, mitt bmi ligger på 12. Har under en längre tid försökt göra allt i min makt för att kunna röra mig uppåt men min kropp tycks inte vilja gå upp ett enda gram. Så nu undrar jag om det är någon annan här som ätit någon sådan medecin för att kunna gå upp i vikt? Vad krävs det för att få detta samt vart skall man vända sig? Kan inte vänta länge till känns det som. Tacksam för svar


   
Citera
Ämnesetiketter

vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

vet inte.

det var givande


   
SvaraCitera

BMI 12 låter rätt extremt, hör med farbror doktorn. Annars finns det ju måltidsersättningar, om du inte testat dricka ett par sådana utöver dina vanliga måltider kan det ju inte skada att försöka.


   
SvaraCitera

Holliee90:

det var givande

vadå gå och wajna för en läkare ifall du vill ha seriösa svar.


   
SvaraCitera

Iofs är de där måltidsersättningarna rätt oförskämt dyra om man ska dricka flera om dagen.


   
SvaraCitera

froga din dooooktRRRRRRRRRRRRrrr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

måltidsersättningar, om du inte testat dricka ett par sådana utöver dina vanliga måltider kan det ju inte skada att försöka.

Har testat sådana, 3 gånger om dagen + vanliga måltider och jag har inte gått upp ett enda gram.. Vet bara inte vart jag ska vända mig nu, kan man bara gå in på en vårdcentral och be om tid med en läkare eller? Har aldrig gjort det


   
SvaraCitera

Holliee90:

Har testat sådana, 3 gånger om dagen

vilka har du testat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur mycket tränar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nån gainer som e för viktuppgång.. Tränar ej vill bara få lite fett på kroppen e bara skinn o ben nu


   
SvaraCitera

Säkert att du inte har en binnikemask?


   
SvaraCitera

Holliee90:

Vet bara inte vart jag ska vända mig nu, kan man bara gå in på en vårdcentral och be om tid med en läkare eller? Har aldrig gjort det

Ptja, jag är inte heller så hemma i hur man går till väga i sådana situationer, jag vet inte riktigt själv. Jag skulle i alla fall hellre gå till en vårdcentral och på något vis be om en tid än att ringa.

Tolv låter ändå så sinnessjukt lite. Fungerar du som du ska i övrigt, mens och liknande?

Och, har du alltid varit väldigt smal, eller har det blivit värre på senare tid? Undrar då, om du funderat över om det kan vara mask eller något sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Och, har du alltid varit väldigt smal, eller har det blivit värre på senare tid?

Har aldrig vägt mer än minna 36 kg, det är inget fel på min hälsa. Men mitt självförtroende har nått botten och jag orkar knappt gå till skolan längre.. har verkligen testat allt men det går inte att gå upp i vikt eftersom att min kropp förbränner allt spelar ingen roll vad fan jag sätter i mig


   
SvaraCitera

Holliee90:

Har aldrig vägt mer än minna 36 kg, det är inget fel på min hälsa. Men mitt självförtroende har nått botten och jag orkar knappt gå till skolan längre.. har verkligen testat allt men det går inte att gå upp i vikt eftersom att min kropp förbränner allt spelar ingen roll vad fan jag sätter i mig

Du borde nog ta dig till doktorn, och på något vis bli undersökt för mask, bara för att utesluta det, liksom. Om jag minns rätt, så kan binnikemask leva i människokroppen i upp till tio år, så att du kanske fick mask då du stannade i vikt bör ju inte vara omöjligt, i alla fall.

Du bör dock vara väldigt tydlig om att din låga vikt endast beror på din höga förbränning, att du inte har eller någonsin haft någon form av ätstörning. Finns på tok för många dryga läkarfanskap som inte lyssnar till patienten och endast går efter vad de själva tror, oberoende av vad man säger.


   
SvaraCitera