Aviseringar
Rensa alla

Medeltidsveckan @ Gotland


Ämnesstartare

Hej och hå! Ska till Gotland under Medeltidsveckan och har lite frågor till er som känner till Gotland och kanske vet mer än mig.

1. Bra vandrarhem?
2. Billigare att boka färja nu eller vänta till augusti?
3. Coola ställen man bör besöka eller saker man bör göra?

TACK!


   
Citera
Ämnesstartare

De statligt subventionerade färjebiljetterna kostar inte nämnvärt mer under sommaren.

Man bör göra som alla andra fastlänningar som kommer dit, supa, slåss och ragga på lokalbefolkningen.


   
SvaraCitera

Mitt Tips Till Dig:

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -
Se Ut Som En Riddare

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Se Ut Som En Riddare

[love]

ja!! är så trött på att alla tjejer alltid klär sig i fyla skynken och inte i coola riddarrustningar


   
SvaraCitera

Zymbaline:

1. Bra vandrarhem?

Känner inte till särskilt många men när jag går förbi Svarta Pirogens Vandrarhem/Bed&Breakfast tycker jag det ser mysigt ut pga det står ett stort schackbräde synligt från fönstret och massa kuddiga soffor. Men är i största allmänhet ganska hippie. Dock ligger det typ 200 meter lr något från själva marknaden, vilket är ganska så awesome.
Oavsett vilket, BOKA NU.

Zymbaline:

2. Billigare att boka färja nu eller vänta till augusti?

Boka nu.

Zymbaline:

3. Coola ställen man bör besöka eller saker man bör göra?

Tornerspelen och medeltidsmarknaden var roliga när man var liten, nuförtiden är lajvlägret the place to be om man vill spexa till det. I övrigt har de flesta krogar i stan nån rolig tillsällning flera gånger i veckan och alla events som sker i stan finns listade på medeltidsveckans hemsida.
Oavsett vilket bör du åka till Fårö, mest för att det är sjukt nice där alla tider på året. Men särskilt under medeltidsveckan, kulturnatten och Fårönatta.
GOGOGO!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OKEJ FOLKS JAG HAR EN TILL FRÅGA:
Vilka kostnader brukar tillkomma där?
Finns det någon entréavgift? Hur mycket kan saker och ting ligga på? Försöker göra en budget (ja jag är ekonomisk av mig).

Hittar typ ingen info om priser på hemsidan.
TACKSAM FÖR SVAR.


   
SvaraCitera

Zymbaline:

Vilka kostnader brukar tillkomma där?

Vart menar du?
Varken marknaden eller några av de allmänna uppträdandena som äger rum runt om i staden kostar något att gå på. Det brukar hållas en massa mindre uppträdanden på allmänningen mitt i marknaden och i ruinerna runt om i stan, är bara att komma och gå som man vill.
Ofta brukar det delas ut biljetter och sånt till specifika kvällsuppträdanden inne på krogarna och så, de kan ibland kosta. Kan va allt från 20 till 200 kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är extremt sugen på att dra dit i år, ville förra året men hade inte möjlighet. vilket datum startar det?


   
SvaraCitera

OF 5:

Man bör göra som alla andra fastlänningar som kommer dit, supa, slåss och ragga på lokalbefolkningen.

Näsch, det gör man under sthlmsveckan/v.29. Under medeltidsveckan blir alla polare med alla istället. Helt annan stämning imo.

Paranormal_Cannabis:

vilket datum startar det?

Brukar vara andra veckan i augusti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vart menar du?

Ok, du svarade precis på frågan 😀 Tack!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Paranormal_Cannabis:

vilket datum startar det?

7-14 augusti 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

7-14 augusti 🙂

hehe då får jag fira min födelsedag på gotland[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

hehe då får jag fira min födelsedag på gotland[bigsmile]

JAG MED 😮
Fyller den 13:e 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

JAG MED 😮
Fyller den 13:e 😀

en dag innan mig[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

en dag innan mig[wink]

Ååh cooling 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Ååh cooling 😀

självlart[cool]


   
SvaraCitera