Aviseringar
Rensa alla

Media-Bimbo


Källa: min blogg på NS, länk på presentation

Jag läser tidningen(kvp) varje dag och till min förvåning ser jag detta på första sidan dagen efter trettondagsafton. Alltså vem i helvete bryr sig om varför ”Lotta från Bingolotto” hoppar av programmet som har fått mindre och mindre tittare genom åren?

Under trettondagsaftonen var det en 17- åring kille som dog och en tjej i 16-årsåldern som blev brutalt misshandlad i Stockholm. Jag tror att nyheten har blivit en riksnyhet så jag kommer inte gå in mycket på det. Men polisen utgår från att det var ett kärleksdrama som slutade med att 17 åringen tog sitt eget liv.

Frågan är fortfarande, varför har inte tidningen nyheten om ”kärleksdramat” som första sida i.o.m. att detta är en sådan nyhet som borde synas och den stora anledningen är för att den ger vårt samhälle lärdomar av bad things that can happen in real life som man ska undvika speciellt tonåringar.

Det kan vara så att de inte velat publicera det i första sidan oså pga. kanske familjen etc. till pojken inte velat ha stor media-space. Lotta kanske är en bra programledare men fortfarande tycker jag att ha henne på en framsida på en tidning där man kan ha mycket vettigare och bättre saker är dumt.

Hoppas jag inte sårat någon nu (Lotta på Liseberg-fans, eldsjälsgalan-fans)


   
Citera
Ämnesetiketter

tror det hade varit skillnad om dom hade blivit brutalt mördade ute på gatan eller något, nu misstänkte ju dock poliserna att det var dom själva som hade slagits (var iaf så jag förstod det sist jag läste om det [blush])


   
SvaraCitera

det är meningen att du ska tänka på vem carola knullar och vem zlatan bråkar med den här veckan så du inte blir sysslolös å tänker på hur rövknullad du blir av storföretag och staten [smile]


   
SvaraCitera

Tycker snarare att det är bra att dem inte skrivit någon jävla förstasida. Skiten dem skrivrer innuti är ändå inte sant. Dem vet ingenting. Ingen vet någonting. Varför skulle aftonbladet och deras snuskiga skribenter veta?

vidrigt


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

blir sysslolös å tänker på hur rövknullad du blir av storföretag och staten

man ska köpa en tidning och gå hem och runka.. det ska man göra.


   
SvaraCitera

Renesmee:

man ska köpa en tidning och gå hem och runka.. det ska man göra.

det är fan sant det


   
SvaraCitera

MEN KAN DU SLUTA UPPMANA FOLK ATT LÄSA DIN BLOGG DITT JÄÄÄÄVLA Dold text: nej jag skriver det ej, ge mig ej varning ok?:$


   
SvaraCitera

Runka till Aftonbladet? Att man kan göra det till Ellos-katalogen är jag med på men vad finns det i Aftonbladet? De har ju aldrig fått till en vettig bild. [sad]


   
SvaraCitera
Åtta

WilliamAlexander:

lltså vem i helvete bryr sig om varför ”Lotta från Bingolotto” hoppar av programmet som har fått mindre och mindre tittare genom åren?

Jag visste inte att Bingolotto blivit populärt bland dvärgar. Coolt.


   
SvaraCitera

SKA RÖSTA PÅ DIG TILL ÅRETS ATTENTIONWHORE!!!!!!!!!!!!!![mad]


   
SvaraCitera

känner nu att jag har missat något


   
SvaraCitera

El Guaje:

Runka till Aftonbladet? Att man kan göra det till Ellos-katalogen är jag med på men vad finns det i Aftonbladet? De har ju aldrig fått till en vettig bild.

Runka till vad fan du vill. Du förstår nog vad jag menar.


   
SvaraCitera

Renesmee:

u förstår nog vad jag menar.

Nej men jag är som du säkert vet född i farstun.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Nej men jag är som du säkert vet född i farstun.

Du föddes säkert bokstavligt talad också.

Det jag menar att vi ska köpa allting som skrivs. Sen .. ingenting.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

MEN KAN DU SLUTA UPPMANA FOLK ATT LÄSA DIN BLOGG DITT JÄÄÄÄVLA

Jag uppmanar ingen va fan... !!!! har bara nämnt att de därifrån... Vad hade du skrivit om jag använt aftonbladet som källa? ingenting... så lägg ner


   
SvaraCitera