Aviseringar
Rensa alla

Medicin mot depression


Ämnesstartare

Mår så oerhört dåligt just nu, ingenting i den här världen skulle kunna muntra upp mig och jag vill isolera mig från allt sällskap.
Jag vill inte se någon just nu, jag vill bara gråta men det går inte för pappa sitter i rummet bredvid.

Usch. Asså, jag orkar verkligen inte.

Vill ha någon medicin som piggar upp och giver en glädje... Om det finns (?)
Vill inte ha starka tabletter och vill inte att det ska innehålla koffein.
Vill ha något som man inte behöver ta i 14 dagar för att det ska börja fungera.
Ska helst innehåll ett överskott av naturliga ämnen.
Inte allt för starkt.

Finns något sådant?


   
Citera
Ämnesstartare

insekt:

Finns något sådant?

Hmm, finns säkert men ta gärna kontakt med BUP. Och se till att du får den hjälp du förtjänar istället för pills får det är så mycket bieffekter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

insekt:

Finns något sådant?

Nej, du har för många specifika krav och det verkar lite konstigt med tanke på hur dåligt du påstår att du mår. Många motsägelsefulla krav också såsom att det ska vara extremt effektivt och fungera i princip direkt men det får inte vara alltför starkt?

I lite vänligare ton;
Det är SSRI (Antidepressiva) som gäller i första hand, med alltifrån 10 till 30 dagar i väntan på positiv effekt. Hör av dig till BUP.
Överskott av naturliga ämnen kan du väl få genom vitamintabletter skulle jag anta?

Omedelbar glädje och uppiggande effekt känns mer som Ecstasy/Amfetamin spontant, nog så effektivt i stunden men komplikationer uppstår ganska snabbt. [no-no]

Fysisk träning,BUP,vänner och medicin om du kommer överens med BUP om det.. det är väl hyfsade alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns massa grejer med härliga biverkningar bara att prata med en läkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej att det finns någonting sådant, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite onödigt att skriva två trådar bara för att du inte var nöjd med svaret i den första, och efter typ 2 minuter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

och det verkar lite konstigt med tanke på hur dåligt du påstår att du mår.

Om man inte är trög så är det inte konstigt.
Är livrädd för mediciner och jag får inte ta för starka.

WaterTiger:

Lite onödigt att skriva två trådar bara för att du inte var nöjd med svaret i den första, och efter typ 2 minuter?

orka va trög och inte fatta att jag såg fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

Det är SSRI (Antidepressiva) som gäller i första hand, med alltifrån 10 till 30 dagar i väntan på positiv effekt.

Mirtazapin funkar rätt bra mot depression/ångest också. Det var det första jag har testat som har med antidepressiva att göra och det funkar/funkade rätt så bra på mig. Vet dock inte om dom skriver ut det till folk under 18.

Till en början är det väldigt stark sederande tills man vant sig vid det dock. Mindre bra att blanda det med alkoihol för det kan leda till andningsdepression när det inte är fullt lika farligt att dricka med SSRI.


   
SvaraCitera

Det ger knappast glädje men piggar säkert upp dig. Det enda som skänker glädje är det du värdesätter och som gör dig lycklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

insekt:

Vill ha någon medicin som piggar upp och giver en glädje... Om det finns (?)

knark[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Waving Hands:

Mirtazapin funkar rätt bra mot depression/ångest också. Det var det första jag har testat som har med antidepressiva att göra och det funkar/funkade rätt så bra på mig. Vet dock inte om dom skriver ut det till folk under 18.

Helt okej medicin. Också prövat mot sömnproblem. [y] Värt att notera är att ju högre dos desto mindre sedation(trötthet) i regel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

insekt:

Om man inte är trög så är det inte konstigt.

Ah okej. För jag ska utifrån ett par rader vara motsatsen till trög ( Löst använt ord i brist på fungerande ordförråd? ) och förstå de bakomliggande orsakerna till varför du är motvillig till stark medicin och jag bör inte påpeka det svåra i att ge svar när du är motsägelsefull. Nästa gång blir det bebisspråk och gulligull.. [confused]


   
SvaraCitera