Aviseringar
Rensa alla

medicin mot "redovisningsskräck"? (bortsett från alkohol)


Ämnesstartare

ska hålla muntlig redovisning inför en klass imån....... funderar på att sjukanmäla mig... alltså brukar inte känna såhär när jag står i centrum och talar inför en grupp människor sådär spontant av ren impulsivitet.. 

men när det är såhär som det är nu, alltså planerat osv, att folk förväntar sig något... (för de vet att jag ska tala) så är det jättejobbigt!!!!  

undrar hur ni med sådana här problem gör? funkar typ en liten dos lugnande? stesolid?    


   
Citera
Ämnesstartare

om jag dricker mig full på sprit så märks det jättetydligt ju...  

behöver nåt som plockar bort oroligheterna men som inte märks av utåt, hajar ni? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

hajar precis.. vet dock inget som fungerar särskilt bra.
jag brukar stålsätta mig och bara få det överstökat och "hanterar" ångesten efteråt.


   
SvaraCitera

För att svara på din fråga så finns ju betablockerare, men jag tror att det är rimligare att planera en presentation som du tror folk kommer gilla och sen lita på att det blir bra. Vad oroar du dig för ska hända?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stesolid lär fungera men svårt att få i så frivolt syfte

Jag stänger bara av mig själv mer eller mindre helt när jag gör sådant, är jag inte där (mentalt) så kan inget som händer beröra mig, rekommenderar det absolut inte.


   
SvaraCitera
Kudhos

Vara väl förberedd och öva hjälper mer än något annat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Vad oroar du dig för ska hända?

inget 

lr alltså valde ett lite knepigt ämne som nog alla inte känner till och aaa dt kommer få mkt uppmärksamhet osv helt enkelt, borde ha valt nåt annatttttttttt 

plus att man bara har 10min på sig max och för att göra detta och för o hinna med att gå igenom allt det viktiga om dt så behöver jag minst 20.......

 

Morgonstjärna: Stesolid lär fungera

nice, funkar dom att krossa och svälja med yoghurt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: nice, funkar dom att krossa och svälja med yoghurt?

så länge dem hamnar i kroppen så funkar dem, men bättre att göra saker utan medicinsk hjälp, annars blir det lättare att ta till den metoden för allt fler situationer man finner jobbiga osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna: annars blir det lättare att ta till den metoden för allt fler situationer man finner jobbiga osv.

vad gör det då?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: vad gör det då?

beroendeframkallande osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

beroendeframkallande osv.

kommer ju inte käka piller för minsta lilla depression. enbart vid avgörande tillfällen, när omdömen/betyg eller pengar är på spel.


   
SvaraCitera
Draug

Visst finns det mediciner som gör dig lugn i det syftet, men det riskerar också att du blir mer avtrubbad just på redovisningsbiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: kommer ju inte käka piller för minsta lilla depression. enbart vid avgörande tillfällen, när omdömen/betyg eller pengar är på spel.

Se till att ha disciplin nog att inte hitta andra ursäkter för användning bara, vill bara varna för många som inte lyckas hålla det så osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: stesolid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker dra dit men inte redovisa, när det 
Är min tur ska kag vara ärlig och säga som det är, man kpmmer längst sååå 


   
SvaraCitera