Aviseringar
Rensa alla

medicinsk abort?


Ämnesstartare

hur går medicinsk abort till?


   
Citera

Pajbarnet:

hur går medicinsk abort till?

menar du kemiskt+biologiskt eller hur man går tillväga?


   
SvaraCitera

Du går till UM/gyn
får ett piller
får blödning


   
SvaraCitera

Beblanda dig inte med d motsatta könet så slipper du att undra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

menar du kemiskt+biologiskt eller hur man går tillväga?

asså hur det går till. vet att jag får nå piller och kommer blöda och allt men har hört att jag först får ett piller sen så skrivs man in på sjukhus och allt ?


   
SvaraCitera

Pajbarnet:

så hur det går till. vet att jag får nå piller och kommer blöda och allt men har hört att jag först får ett piller sen så skrivs man in på sjukhus och allt ?

du får först 1 piller som mjukar upp livmodern på nåt sätt. sen får du ett till piller som orsakar missfall så att fostret stöts ut. men du måste vara på sjukan så att allt går rätt till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sexig_matilda:

du får först 1 piller som mjukar upp livmodern på nåt sätt. sen får du ett till piller som orsakar missfall så att fostret stöts ut. men du måste vara på sjukan så att allt går rätt till.

Okej, då va det som jag trodde typ, men gör det väldigt ont?


   
SvaraCitera

Pajbarnet:

Okej, då va det som jag trodde typ, men gör det väldigt ont?

det är nog individuellt, men du får morfin under tiden för att dämpa smärtan, så du lär nog inte känna så mycket iaf.


   
SvaraCitera

Massa blod och massa smärta.
Gör kirurgisk istället. Ser inget nöje i att vara vaken när barnet dör och rinner ur en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

barnet dör

Fostret.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Fostret.

Jag skiter fullständigt i vad du väljer att kalla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pajbarnet:

Okej, då va det som jag trodde typ, men gör det väldigt ont?

jag ahr hört att det gör väldigt ont. men det beror på hur långt graviditerten har gått. Jag är tyvärr gravid och ville frånbörjan göra medecinsk. men de avrådde mej eftersom de trodde att det skulle bli väldigt jobbigt för min kropp och att jag skulle få väldigt ont om jag gjorde de så sent (v8). så jag ska göra kerurisk ist. först tyckte jag att det lät skit läskigt, men egentligen är det bättre. man behöver bara gå dit en gång sen är det över. med medecinsk hade man behöft gå dit iaf 3- 4 gånger sammanlagt, många tror att medcinsk bara är att ta ett piller men det är det inte. Det kan göra väldigt ont och man har stora blödningar sedan i typ 2veckor. dessutom får man inte använda tampong


   
SvaraCitera

Jag har gjort medicinsk abort. Jag rekomenderar verkligen INTE medicinsk abort. På detta vis gick det till för mig:
På en måndag gick jag till gyn och fick ett piller.
Under två dagar mådde jag illa (en vanlig biverkning)
På onsdag kom jag tillbaka.
Jag fick 4 piller i slidan och sitodon i rumpan(smärtstillande).
Barnmorskan sa att jag måste ligga i sängen i två timmar innan jag får röra mig så att pillrerna inte skulle kunna fara ut.
Efter 15 minuter startar verkningarna, det där himla smärtstillandet funkade inte alls, det gjorde SÅ fruktansvärt ont att jag skrek rakt ut.
Jag spydde och verkarna varade i 5 minuter, var borta i 40 sekunder, varade i 5 minuter var borta i 40 sekunder. Så fortsatte det i 3 timmar. Då fick jag en ny smärtstillande tablett, den funkade fortfarande inte, jag hade fruktansvärt ont i ungefär 3 timmar till. Sen startade blödningarna. Jag blödde klumpar. Klumparna var alltså själva embryot, inte så kul.
Jag fick åka hem, fortsatte blöda i 3 veckor. Fick inte använda tampong utan fick använda binda.
Sen fick jag komma tillbaka efter 4 veckor för att göra ett gravtest för att bli försäkrad om att graviditeten varkligen var avbruten. Det var den.

Jag var i vecka 6 när jag gjorde aborten.


   
SvaraCitera

ABORT ÄR MORD


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera