Aviseringar
Rensa alla

Medicinska försök på människa


Geigerzähler:

... i förhållande till betalningen.

absolut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är bättre än djurtester, pga då vet man 100% säkert att det fungerar på människor, och att djur är mer värda 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: ... i förhållande till betalningen.

Om du får knark under försöken då. Skulle det avskräcka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Jo du har inget val. Jag har anmält dig. Nu kommer de snart.

Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Om du får knark under försöken då. Skulle det avskräcka?

Vad för knark?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så här kan det gå om man skriver på en intresseanmälan:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Vad för knark?

Morfin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Du ska väl bli sådan medicinsk teknisk civilingenjör. Då kan det vara bra erfarenhet. Mycket medicinstudenter och liknande som gör skiten. Testa du med.

hahaha fast den utbildningen innehåller typ bara matte och fysik 😉 inte att vara testperson för olika läkemedel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Morfin

Skulle stå först i kön, skulle till och med kunna tänka mig att betala för det. Det där låter som drömmen ju, få morfin och samtidigt göra någonting bra. Det är livet på en pinne för helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: hahaha fast den utbildningen innehåller typ bara matte och fysik 😉 inte att vara testperson för olika läkemedel

Fast det kan vara bra att få se lite hur saker funkar i praktiska livet också.  Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Fast det kan vara bra att få se lite hur saker funkar i praktiska livet också.  Eller?

nej 🙂 inte sånt, man jobbar inte med kemisk medicin


   
SvaraCitera

har precis skrivit arbete om detta och d är ju inte bara att hejsan bli min försöksmänniska kom hit på onsdag 15.00 man måste göra ansökan till human etiska-nämnden och ha bevis på att d inte är riskabelt och ta stor hänsyn till säkerhet och etiska regler så i guess jag skulle kanske göra det, är dock livrädd för nålar och hela den biten så blir nog lite problematiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Kille: Kanske 5 st

Om det inte är livshotande preparat som ska prövas. Annars delar jag inte premissen i din trådstart om att minska på djurförsök på människors bekostnad. Det finns inga djur som är mer värda än människor, och kan således behandlas därefter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Om det inte är livshotande preparat som ska prövas. Annars delar jag inte premissen i din trådstart om att minska på djurförsök på människors bekostnad. Det finns inga djur som är mer värda än människor, och kan således behandlas därefter.

Givetvis inte. Just när det gäller läkemedel så finns det fasta regler som säger att man måste testa på djur för att få en IND-status, vilket behövs för att testa på människa. Så när människor får är det redan djurtestat. Man kan inte komma ifrån det i dag. Lagkrav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Om det inte är livshotande preparat som ska prövas. Annars delar jag inte premissen i din trådstart om att minska på djurförsök på människors bekostnad. Det finns inga djur som är mer värda än människor, och kan således behandlas därefter.

All världens alla djur är mer värda än människor. Människan som sådan är inte mer än parasiter. Testa på människor istället. Dock lagstadgat att det ska testas på djur först. Stackarna.


   
SvaraCitera