Aviseringar
Rensa alla

Melanotan / Melanotan II


Ämnesstartare

Wikipedia, så slipper ni ställa dumma frågor

Är det någon här som har erfarenhet av Melanotan, eller känner någon som använder/använt det?

Funderar på att börja med Melanotan-1 till våren/sommaren, och jag undrar ifall någon här vet någonting om (upplevt) eventuella biverkningar?

Vad är minst hemskt för mig som är spruträdd, injicera i låret eller magen?

Kan det vara värt att testa Melanotan II för att bli mer slimmad, eller blir man mer kåt och galen? Och hur blir man smalare egentligen? Har inte lyckats fatta det. Bränner man mer fett, underhudsfett? [confused]

Tacksam för svar! [cute]


   
Citera

Det verkar ju efterblivet att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det verkar ju efterblivet att göra.

Nä! Varför? [no-no]


   
SvaraCitera

lyckorusnonstop:

Nä! Varför? [no-no]

För att du håller på att lattja med kroppens hormoner kanske!? Negativa effekter är ett faktum. Din kropp kommer ändras och ställa in sig efter de där injektionerna vilket antagligen ger efterdyningar när du slutar.

Kroppen är inte som en bil där du häller i bensin som sedan förbränns och försvinner.
i kroppen finns hundratals hormoner, enzymer och massa annat som samspelar på ett sätt som vi inte ens vet om.

Dessutom varför köra det där när det finns betydligt bättre, naturliga och vänliga metoder?


   
SvaraCitera

lyckorusnonstop:

Nä! Varför?

Det är en risk att ta ett läkemedel/preperat/drognågonting/whatever även då man kanske måste för att överleva någon sjukdom eller liknande, att göra det för något så pass ytligt och halvt onödigt är efterblivet, framför allt då du redan verkar vara en iaf i mina ögon snygg tjej. Att läkemedelsverket varnar för det säger väl en del jag menar det här människor som godkände att vi skulle vaccinera med ett vaccin innehållande kvicksilver, aluminum och en massa annan skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Din kropp kommer ändras och ställa in sig efter de där injektionerna vilket antagligen ger efterdyningar när du slutar.

Jag vet, men man lever ju bara en gång? Och jag tvivlar på att jag skulle vilja sluta när jag väl börjat! [sad]

Myksa:

Dessutom varför köra det där när det finns betydligt bättre, naturliga och vänliga metoder?

Tycker att det verkar ganska bra jämfört med det jag testat, vilka alternativ finns?

dazed_and_confused:

Att läkemedelsverket varnar för det säger väl en del

Dock varnar de bara för Melanotan II och Melanotan-1 är ju godkänt/på väg att bli godkänt i flera länder i världen [no-no]

dazed_and_confused:

verkar vara en iaf i mina ögon snygg tjej

[love]


   
SvaraCitera

lyckorusnonstop:

Jag vet, men man lever ju bara en gång?

Precis. Därför man inte ska hålla på med sådant där.

lyckorusnonstop:

Tycker att det verkar ganska bra jämfört med det jag testat, vilka alternativ finns?

Vad vill du åstadkomma?


   
SvaraCitera

Folk som använder sånt här och sen dör i w/e biverkning vi inte känner till än är ju såpass korkade att det inte direkt är någon förlust för den genetiska poolen.

Health warnings on "melanotan" products sold for human use

Clinuvel has warned consumers against the use of what it terms are "counterfeit", "illegal" drugs sold as "melanotan I and II" that are promoted by citing research on afamelanotide.[9]

On August 8, 2008 the Danish Medicines Agency (DMA) issued a warning[58] against the usage of any product called "Melanotan" purchased on the internet, noting that claims that imply that it has an, "effect" for protection against skin cancer, "has not been documented". The DMA further warned that Melanotan has not undergone tests for its effect and possible side effects, and is an "illegal medicinal product" that it is not licensed for usage in the EU or the USA.

The UK Medicines and Healthcare products Regulatory Agency issued a similar warning on November 17, 2008[59] stating that "We are warning people not to use this product. Don't be fooled into thinking that Melanotan offers a shortcut to a safer and more even tan. The safety of these products is unknown and they are unlicensed in the UK. The side effects could be extremely serious. If you have used either of these products do not use them again and if you have any concerns you should seek advice from your doctor."

The FDA issued a Warning Letter to an online vendor in January 2009 selling "Melanotan ONE" as advertisements of the products on their website were in breach of the Federal Food, Drug, and Cosmetic Act as the site was selling "new drug" products "intended for human use".[60]

The Irish Medicines Board (IMB) issued a precautionary safety alert on February 27, 2009 regarding the use of "the unauthorised medicine Melanotan (I and II)", sold as a powder for injection, stating that "Melanotan is not authorised in Ireland and therefore the IMB cannot guarantee the efficacy, safety or quality of this product."[7] In its release, the IMB announced that its tests had found the presence of microbial contamination in a vial of water sold together with melanotan powder which "would expose recipients to a risk of serious infection".

The Norwegian Medicines Agency has issued warnings in 2007[61] and 2009[8] about the use of "Melanotan" sold online, while a spokesman for the Australian Therapeutic Goods Administration warned consumers to be "very wary" of using it.[52]

lyckorusnonstop:

Och jag tvivlar på att jag skulle vilja sluta när jag väl börjat! [sad]

Låter ju smart att bli beroende av en kemikalie som läkarkåren redan varnar för kan ha oförutsedda bieffekter.


   
SvaraCitera

BTW, svenska wikipedia är helt värdelös och full med promotion för diverse produkter. Att använda den för att få information om ett potentiellt farligt ämne som folk tjänar pengar på är lite som att på 50-talet ringa Marlboro och fråga om cigg är giftigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vad vill du åstadkomma?

Bli brun.

KingGurka:

Låter ju smart att bli beroende av en kemikalie som läkarkåren redan varnar för kan ha oförutsedda bieffekter.

Inte beroende, men jag tvivlar på att jag skulle vilja bli blek igen. Mår ju dåligt bara det blir vinter och jag blir lite lite blekare..


   
SvaraCitera

KingGurka:

direkt

Grattis till största länken i ums historia. [cheers]

lyckorusnonstop:

Bli brun.

Är det en sådan stor grej att du överväger att injicera laboratorieframställda icke-naturliga kemikalier!? [confused]

Var nöjd med att vara blek. Brunhetsen är bara ful.


   
SvaraCitera

lyckorusnonstop:

Inte beroende, men jag tvivlar på att jag skulle vilja bli blek igen. Mår ju dåligt bara det blir vinter och jag blir lite lite blekare..

Om du ska använda en produkt på regelbunden basis med inställningen

lyckorusnonstop:

Och jag tvivlar på att jag skulle vilja sluta när jag väl börjat! [sad]

så är ju det att göra sig beroende av det.

Säger igen:

KingGurka:

Folk som använder sånt här och sen dör i w/e biverkning vi inte känner till än är ju såpass korkade att det inte direkt är någon förlust för den genetiska poolen.


   
SvaraCitera

Plus, hur gör du om några år när brunhetsen gått över och det är inne att vara blek igen? För kom inte och säg att du inte är en sån som följer trenderna, ingen som ens överväger en så här efterbliven sak är smart nog att ignorera vad som är "hett" just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Är det en sådan stor grej att du överväger att injicera laboratorieframställda icke-naturliga kemikalier!?

Ja, jag har trots allt missbrukat kemiska droger, så jag har redan gått över en gräns, antar att det känns mer okej då än om jag aldrig hade gjort sånt. [sad]

KingGurka:

Plus, hur gör du om några år när brunhetsen gått över och det är inne att vara blek igen? För kom inte och säg att du inte är en sån som följer trenderna, ingen som ens överväger en så här efterbliven sak är smart nog att ignorera vad som är "hett" just nu.

Jag tycker ju själv att det är mycket finare att vara brun, får ofta kommentarer om hur blek jag är annars, även om jag har solat..
Visst, jag följer en hel del trender, men jag skulle vilja påstå att det jag tycker är fint "krockar" med modet, jag har alltid tyckt om att vara brun även om det varit "inne" att vara blek.. [no-no]


   
SvaraCitera

Föreslår annars stekpanna. Du blir brun och fin, och så kan vi mata dig till folk med riktiga problem (typ svält) och som inte beter sig efterblivet.


   
SvaraCitera