Aviseringar
Rensa alla

Mellanstadiemobbning räknas inte???


Ämnesstartare

Jag läste nåt så himla dumt förut Det var någon idiot som hade krivit att mobbning på mellanstadiet inte var riktig mobbning. Visst man kanske inte slår och hotar varandra som det kan förekomma när man blir äldre men på Mellanstadiet används precis som på högstadiet och gymnasiet en massa otrevliga ord och sådana där hemska blickar och fnissningar. Hur fan kan man säga att det inte är mobbning. Jag blev mobbad när jag gick på mellanstadiet och jag mådde skitdåligt. Efter alla hemska minen och långa dagar i skolan blir jag jätte arg när jag läser att follk inte räknar det som mobbning. Jag skulle skämmas om jag skrev något annat än det. Mobbning spelar ingen roll i villekn ålder det är, det är lika hemskt hur gammal man än är......


   
Citera

lillfoppa:

Hur fan kan man säga att det inte är mobbning.

personen som sa det kanske menar på att i mellanstadiet är man ett barn och inte har samma förståelse för vad man gör och hur det påverkar andras mående.


   
SvaraCitera

vilket man har på ett helt annat sätt i högstadiet och mellanstadiet. Alla har som barn ett egocentriskt tänkande.


   
SvaraCitera

Ta inte åt dig av allt du läser.. [crazy]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

personen som sa det kanske menar på att i mellanstadiet är man ett barn och inte har samma förståelse för vad man gör och hur det påverkar andras mående.

Så det innebär att det är helt okej!? [mad]

Fingerprints:

Alla har som barn ett egocentriskt tänkande.

Nej.


   
SvaraCitera

S3ON:

Så det innebär att det är helt okej!?

absolut inte! Men det är ett tankesätt vissa har. Nu skrev ju jag inte att jag håller med så tänker inte diskutera för det heller [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast det är ju på mellanstadiet man börjar bli äldre, då kanske man inte riktigt kan allas barn. sedan kanske det också är de som börjat bli lite mognare, fåt förstelse förståelse för sånt och egna åsiter som hamnar uranför. När jag gick i sexan kommer jag ihåg att jag kände mig mycket äldre an mina kompisar.


   
SvaraCitera

lillfoppa:

då kanske man inte riktigt kan allas barn.

jo man är ett barn i mellanstadiet.


   
SvaraCitera

lillfoppa:

fast det är ju på mellanstadiet man börjar bli äldre, då kanske man inte riktigt kan allas barn. sedan kanske det också är de som börjat bli lite mognare,

Som du beskrev innan så har det inget med åldern att göra, utan hur man tycker och tänker som person.. Finns en jävla massa vuxna utan empati också.


   
SvaraCitera

S3ON:

Finns en jävla massa vuxna utan empati också.

sant sant


   
SvaraCitera

Med tanke på att förståsigpåarna senast föra veckan konstaterade att enda anledningen till att mobbning finns är för att offren in står upp för sig själva så är jag inte förvånade om någon sagt sådär.


   
SvaraCitera

All sorts mobbning Räknas oavsett ålder. Var väll säkert någon ex. mobbarkung i mellanstadiet som skrev så.[shake]


   
SvaraCitera

mmm, mellanstadiemobbning är nästan värre än högstadiemobbning. Ju yngre man är desto känsligare. Jag blev smått mobbad i mellanstadiet, kan säga att det inte kändes overkligt precis.


   
SvaraCitera