Aviseringar
Rensa alla

Melodic death metal- Tråden (ONLY )


Ämnesstartare

Här snackas det allt inom Melo deathmetal . Band, Album allt omkring  


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Insomnium är nog favoriten inom denna genre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

melodisk death metal är 80% sämre än vanlig death metal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssnade mycket på pionjärerna inom GBG-scenen förr, men det var längesedan jag uppskattade det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
melodisk death metal är 80% sämre än vanlig death metal

Är du dum på riktigt ? Dom har minst lika bra sångare och teknisk duktiga spelare samt Melodisk musik skapar en betydligt trevligare intryck och atmosfär.  Och vrf är dom sämre ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Är du dum på riktigt ? Dom har minst lika bra sångare och teknisk duktiga spelare samt Melodisk musik skapar en betydligt trevligare intryck och atmosfär. Och vrf är dom sämre ?

Vet inte varför jag tycker dem är sämre, men musiken suger verkligen i mina öron,a v det jag bemödat mig att lyssna på.

Föredrar min death metal som typ morbid angel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
Insomnium är nog favoriten inom denna genre.

Gillar dom stark med 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Gillar dom stark med 🙂 

Mjoo, de skapar bra musik. I övrigt anser jag "renodlad" Death Metal vara sjukt mycket bättre! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Vet inte varför jag tycker dem är sämre, men musiken suger verkligen i mina öron,a v det jag bemödat mig att lyssna på.

Föredrar min death metal som typ morbid angel

Då gillar du inte melodiska riff eller synt då isf 🙂 Klart finns halv bra band också  . Kan ge tips några bättre är ju , , Mors Principium Est - Destroyer Of All [HD] (2012)Disease Illusion Euphoreon - Eleventh Heaven Naildown


   
SvaraCitera

Överlag töntig genre. Gillar ingenting som klassas som melo death.

Vissa säger att At The Gates är melo death men dom kan ju fan ta sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akilleshälen som Melodisk Metal har i mina öron är att atmosfären ofta känns för "glad" eller åt det hållet, riffen är sällan tunga. Tycker allt inte att man kör med en "glad" ljudbild när ordet Death Metal kommer som en kompletering bakom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:
Överlag töntig genre. Gillar ingenting som klassas som melo death.

Vissa säger att At The Gates är melo death men dom kan ju fan ta sig.

At the gates suger till en stor del yes ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

At the gates suger till en stor del yes ^^ 

Inget Namn:
Överlag töntig genre. Gillar ingenting som klassas som melo death.

Vissa säger att At The Gates är melo death men dom kan ju fan ta sig.

Skojjar ni? AtG är ju bästa skiten ur GBG-scenen... Med sådana uttalanden gissar jag att ni endast lyssnat på den överskattade plattan Slaughter of the Soul 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Skojjar ni? AtG är ju bästa skiten ur GBG-scenen... Med sådana uttalanden gissar jag att ni endast lyssnat på den överskattade plattan Slaughter of the Soul 🙁

JAg lyssna på den nyss , gilla inte ! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

JAg lyssna på den nyss , gilla inte ! 

Nej, lite det jag ville framföra med inlägget jag gjorde innan. De äldre plattorna är vassare! 


   
SvaraCitera