Aviseringar
Rensa alla

Melodifestivalen!


Ämnesstartare

Hur kan Sverige ta och skicka vidare den där hemska låten till Moskva? Det är inte konstigt att vi hamnar på så dåliga placeringar när vi skickar vidare de sämsta låtarna till finalen. Jag tycker helt klart att HEAT borde vunnit med sin 1000 miles låt. Den hade allt, den skulle ha haft en större chans att komma på bättre placeringen i den stora finalen än den där "la voix".. Någon som tycker samma/ eller har en annan åsikt?


   
Citera

Nej, bästa låten som vann [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandrasannanas:

tycker helt klart att HEAT borde vunnit med sin 1000 miles låt. Den hade allt

*vomit*

La Voix gick vidare, and it's fucking awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandrasannanas:

Någon som tycker samma/ eller har en annan åsikt?

Jag tyckar det var en bra låt som gick vidare, vi skickar ofta sammar atrisetr/låtar flera gånger och då är det inte så konstigt att vi inte kommer på en bra placering.

Kan hålla med om att HEAT inte var så dålig heller och den hade nog kommit på en okej placering men tycker nog att La Voix har en större chans[y]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Det låter inte som något vi skickat tidigare, Opera existerar över hela världen och jag har stor respekt till dom som kan sjunga det så jag tycker helt klart rätt låt vann!

Bättre än allt annat vi skickat som låter exakt likadant!


   
SvaraCitera

Vad tror du har vi någonsin skickat ett bra bidrag Nä juste det har vi inte.


   
SvaraCitera

Tycker det var en av de bättre låtarna som fick åka. Den sticker ut lite och kan nog bli häftig i finalen.

Hade inte gråtit om Måns, E.M.D. eller Heat... eller Emilia (aw, those puppy-eyes! [love] vunnit heller!

Hade däremot Ugglas gått vidare... *ryser* för en stund trodde jag att hon vunnit, och då kände jag plötsligt viss förståelse för de missnöjda fotbollsfans och sånt som trashar stan efter en förlust, så har jag aldrig känt förr. Finalen igår gick mest ut på att hon inte skulle vinna, vem som vann gjorde egentligen detsamma.

Tanken på en flytt till Grekland var i alla fall nära till hands där en stund. Inte för att jag brukar vara överförtjust i deras bidrag heller, men det är varmt och mysigt där. Och jag skulle slippa bry mig om "schlager" (som många fortfarande säger... det har bytt namn för nåågra år sedan, okej) överhuvudtaget.

Det bästa med Melodifestivalen är att sitta och vara kritisk till bidragen. Vissa är ärligt sköna, andra är så jävliga att de brutala sågningarna ligger uppdukade som en gigantisk, never ending-taco buffé!


   
SvaraCitera

Mycket bättre än Caroline af Ugglas. Vad har ärligt talat hänt med Sveriges musiksmak? Hur hon kunde få så många röster känns orimligt och pinsamt. Och som sagt, den var annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Mycket bättre än Caroline af Ugglas. Vad har ärligt talat hänt med Sveriges musiksmak? Hur hon kunde få så många röster känns orimligt och pinsamt. Och som sagt, den var annorlunda.

Haha jo den var bättre än snälla snälla låten. Men la voix har inte en enda chans att vinna över huvudtaget. Jag tror ialf att de andra länderna som är med kommer skratta åt sveriges bidrag detta år.


   
SvaraCitera

Tobbish:

Finalen igår gick mest ut på att hon inte skulle vinna, vem som vann gjorde egentligen detsamma.

Jag höll tummarna hela kvällen att hon inte skulle vinna [bigcheers] Annars spelar det ingen roll vem som vinner Svenska uttagningen, vi kommer ändå inte vinna ESC [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hur kan man frivilligt kolla på den skiten? Värre musik får man ju leta efter.


   
SvaraCitera

Att man ens ORKAR bry sig om melodifestivalen.
Hahahahahaha


   
SvaraCitera

Sandrasannanas:

la voix har inte en enda chans att vinna över huvudtaget. Jag tror ialf att de andra länderna som är med kommer skratta åt sveriges bidrag detta år.

jag tror den har en chans att vinna. varför inte liksom? alla låtar från dom andra länderna låter ju typ likadant. sverige har nog bara ett FÅTAL ggr skickat en så bra låt som denna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harvey:

Hur kan man frivilligt kolla på den skiten? Värre musik får man ju leta efter.

Ja själva musiken och låtarna håller ju inte måttet på vad bra musik är. Men det är en av sveriges största musiktävlingar och bara man är intresserad av musik så brukar man titta på det.


   
SvaraCitera

haha buhu


   
SvaraCitera