Aviseringar
Rensa alla

Men det ska göra ont, det hör ungdomen till


Ämnesstartare

Att man kan gå emot sitt förnuft och egentliga vetande och lura sig själv så. Det gör ont, man gråter och gråter ända tills tårarna tar slut och man varken kan eller orkar gråta mera. Just nu är de slut, mina tårar och då känns det bara tomt. Det känns inte som man inte har någonting alls att längta efter och trots att det bara gått en dryg månad så känns det som att man nu inte kommer ha någon eller någonting att överhuvudtaget tänka på eller glädjas över trots att man faktiskt mådde ganska bra och hade glada stunder även innan han kom in i bilden. ”Du kan få bättre än mig” klyschiga ord som är till för att uppmuntra och trösta men i själva verket gör de bara ont, de känns faktiskt t.o.m. lite nedvärderande, som att jag inte själv kan avgöra vem som är bäst för mig. Jag kan inte tänka mig någon, eller för den delen något, som skulle vara bättre än dig. Tyvärr så hittade du däremot någon bättre och trots att det svider så är jag på något konstigt, ironiskt vis ändå glad för din skull, och för hennes. Med din kärlek är hon rikast och lyckligast i världen (allt annat vore i alla fall obegripligt). Trots det önskar jag mest av allt att du ska inse att du valt fel, att det egentligen är mig du skulle passa bäst med även fast hon var först. Vet att det bara är önsketänkande men jag tänker fortsätta hoppas ett tag till. Även fast det med största sannolikhet är slöseri med tid. För du är värd att vänta på, även om väntan är förgäves.

Jag tror att det hade kunnat bli fint om det blivit vi två, vi hade kunnat ha många mysiga skedfester som inleddes med mackor utan smör och o´boy, du hade kunnat krama om mig och viska i mitt öra att allt kommer bli bra, jag hade kunnat kyssa dina fina läppar och sedan somna tryggt i din famn. Men nu blev det inte så, så från och med nu ser jag dig endast som en vän (även om jag nog alltid kommer finnas kvar, öppen för mer om saker och ting skulle se annorlunda ut i framtiden.) Puss på dig, du är finast! [love]

Var bara tvungen att skriva av mig lite, [blush] ska försöka sova nu och hoppas på att alt känns bättre imorgon.


   
Citera
Ämnesstartare

dramaqueen:

lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkade läsa en rad, ungefär. Sedan var allt bara "blaaaaaaaablablablbalblab". [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

dramaqueen: lite


   
SvaraCitera