Aviseringar
Rensa alla

men joo fucking hoo SSRI


Ämnesstartare

har suttit i solen mycket dessa två dagar och vad börjar jag ej få om inte vackra utslag, som inte kliar, men röda SÅ JAG SER UT SOM EN PRICKIG KORV

frågar mamma och hon säger att man kan få av läkemedel eller livsmedel sådana utslag

googlar de mediciner jag käkar och vad står det då på setralin.. jo:

"hudreaktion mot solen"

MEN JAHAAAAAAAAAAAAAA

är det något som käkat ssri som upplevt liknande? kommer dessa försvinna eller kommer jag se ut som en prickig korv hela sommaren om jag fortsätter med setralin? isf slutar jag

vill ej va prickig korv


   
Citera
Ämnesstartare

I en bok jag läste där personen var inlagd sa skötarna åt personen i fråga att sätta sig i skuggan när de var ute för att inte bränna sönder ansiktet. För det var en vanlig biverkan av medicineringen. Kom ej ihåg medicinens namn, men i boken blev det iaf värre ju mer sol man utsattes för och gick att vänja/träna bort.

De var inget givande svar, men det jag kom och tänka på.

Själv hatar jag solen och sitter alltid i skuggan lr går ut på kvällen så jag har aldrig haft det problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käkar setralin med och inte vart med om nå sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska ringa medicinrådgivning nästa vecka.. är inte som exem utan mera röda fläckar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen aning, men det kan ju vara så att solskydd hjälper eller att det är övergående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huvudsaken är ju att du mår bra av pillerna [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Huvudsaken är ju att du mår bra av pillerna [no-no]

det gör jag inte heller, så [crazy] om detta var några underverk piller kanske jag skulle stått ut med att se ut som en prickig korv hela sommaren men så är ej fallet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

det gör jag inte heller, så [crazy] om detta var några underverk piller kanske jag skulle stått ut med att se ut som en prickig korv hela sommaren men så är ej fallet

Men du skulle nog må värre utan dem. Behöver höja lr byta kanske. Skitknepigt sådant där. Intog Zoloft på regelbunden basis för några år sedan, men kände ingen skillnad övht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du skulle nog må värre utan dem. Behöver höja lr byta kanske. Skitknepigt sådant där. Intog Zoloft på regelbunden basis för några år sedan, men kände ingen skillnad övht.

kanske... men hade 6 veckor rivande bajsångest som biverkning till start av dessa "underbara" piller... ska snacka med läkaren om att höja eller byta eller sluta. hatar fan SSRI, hade fluoxetin förut, märkte ingen skillnad, höjde dosen och fick en panikångestattack (något jag aldrig haft tidigare) jäääääääääääävla skitpiller alltså, enda det gör är att för med sig biverkningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jäääääääääääävla skitpiller alltså, enda det gör är att för med sig biverkningar

Usch ja. [sad]
År så glad att min ångest minskat nu och jag inte är så beroende av pills mer. Fast de har iof aldrig funkar sådär jättebra. Är lite rädd för mediciner och sådant, så har mest "stått ut".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Usch ja. [sad]
År så glad att min ångest minskat nu och jag inte är så beroende av pills mer. Fast de har iof aldrig funkar sådär jättebra. Är lite rädd för mediciner och sådant, så har mest "stått ut".

mmm okaj, jag tycker inte om SSRI men sobril är helt suveränt, dock vanebildande, såklart

finns inget ultimat


   
SvaraCitera