Aviseringar
Rensa alla

Men seriöst.... why?


Ämnesstartare

Hur kan de vara att de alltid är jag som ska bli utsatt för skit? känns som att de händer mig hela tiden. nu för typ en vecka sedan, blev jag utsatt för sexuella övergrepp hemma hos mig, på min säng, av en "kompis" som sen två dagar senare hotade mig så jag fick sitta inlåst i badrummet i 2 och en halv timme för att jag var rädd att han skulle skada mig. 

(Ja, den här gången anmälde jag)

Jag inte vågar gå ut längre (fast måste ju för att komma till skolan),  jag är äckligt rädd för människor och allt som var lätt förut är svårt. 

Varför i h*****e är de så? 

de första kanske jag fattar men ingen utav människorna jag är rädd för har gjort något mot mig?

Och varför har allt blivit så svårt?


   
Citera

det är inte ditt fel


   
SvaraCitera

Det finns väl inget direkt svar till "varför". Din föredetta "kompis" är helt enkelt ett vidrigt svin. 

Du har väl också blivit traumatiserad av upplevelsen och har svårt att lita på andra fast de inte har gjort dig något. Tror det är en rätt vanlig reaktion.

Sköt om dig.


   
SvaraCitera

ditt bästa jag: det är inte ditt fel


   
SvaraCitera

Nallen97: de första kanske jag fattar men ingen utav människorna jag är rädd för har gjort något mot mig?

Och varför har allt blivit så svårt?

det är för att du råkat ut för ett trauma och om du inte kan lita på dina "kompisar" , hur ska du då kunna lita på andra människor.
Trauman leder ofta till omedvetna generalliseringar som kan yttra sig på många olika (ibland konstiga) sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
det är inte ditt fel

Men de känns ju som de, de var ju jag som bjöd hem honom och trodde jag kunde lita på honom 


   
SvaraCitera