Aviseringar
Rensa alla

Men vänstern, är det inte lite oroande?


Ämnesstartare

En fråga jag ställt till mig själv väldigt många gånger efter det att jag läser kommentarer från dylika användare på detta forum är, om vänstern känner sig det minsta oroad över samhällsutvecklingen.

Nej det är inte klassmotsättningar, den ökade arbetslösheten eller miljöutveckling som jag menar på nu. Utan Islam och dess framfart på den europeiska kontinenten. Detta är ju inget fenomen som ö.h.t går att förneka, oavsett vilken politisk läggning man har. Det räcker med att ge sig på en väldigt ytliga observationer för att kunna komma fram till detta. Vi har fler moskeer, vi har fler muslimska intresseorganisationer, och vi har inte minst fler muslimer i dom vita västeuropeiska samhällena än vad vi någon gång tidigare haft i våran historia. Därför faller det sig logiskt att ju fler muslimer som deltar i samhällsutvecklingen desto mer makt får muslimerna att förändra samhället. I väldigt många fall sker detta i en riktning som bejakar deras kulturella identitet. Än en gång faller det sig väldigt logiskt att göra detta, inte minst för att många muslimer ser sig som muslimer i första hand och sin nationalitet i andra, men även i det att man i ett kristet land med helt andra värderingar och kulturella koder finner muslimer oavsett om man kommer från somalia, iran eller pakistan en gemensam nämnare mellan varandra som man inte kan finna med andra grupper. Till trots att det kan skilja sig mellan inbördes grupper.

Inte för att muslimerna själva stått för hela utvecklingen. Många svenska politiker, för att inte säga dom allra flesta är på ett eller annat sätt delaktiga till den utveckling som sker. aktivt eller passivt. vissa agerar målvakter, andra som opinionsbildare. Somliga finner dock ursäkter åt att kolla åt ett annat håll, utan att yttra sig om den negativa utveckling som sker. Inte helt olikt fungerar det i det verkliga livet, eller dom dagliga rutinerna här på UM. En vanlig ursäkt till att kolla åt andra hållet brukar vara för att kunna distansera sig från sverigedemokrater, rasisterna som dom brukar kallas. Rasistanklagelserna utgör en beskärd del utav dom som vågar sig på att kritisera islam och dess utveckling, tätt följt av nazist-anklagelserna.

Sverigedemokrater, brukar folket på UM distansera sig från sedvanligt. Aldrig gör en sverigedemokrat rätt, eller yttrar sig om något som stämmer. Att sverigedemokrater har prompt fel och dessutom är främlingsfientliga fungerar som ursäkt att inte köpa dom "fördomsfulla åsikterna om muslimerna" som det så ofta heter.

Vilken utveckling vi idag ser i Sverige är inte just unikt. Över hela Europa har det varit en utveckling som skridit fram väldigt fort, inte minst tack vare inhemska politiker, som i hopp om att vinna någon sorts "goodwill" stödjer särskilda minoriteter till extrem nivå. I Sverige har det dock tagit sig till högre höjder. Nu senast var det ett självmordattentat som säkert gjorde markör i många av oss, på ett eller annat sätt. Men krav på särlagstiftning har pågått i många år. Muslimer som kräver könssegregerade simundervisning likväl som tider i badhusen, alternativa maträtter i skolorna och in intolerabel mot sociala koder är något vi redan fått se en hel del av genom åren. Allt detta är ju starka prov på att muslimer inte eftersträvar att integrera och assimilera sig in i det svenska samhället, bli en del av den svenska gemenskapen och på sikt på riktiga svenskar. Utan man eftersträvar att efterlikna sitt land så mycket som går att göra, och att leva med den svenska välfärden bak i ryggen. Alltså ett distansåtagande från dem som faktiskt står för deras uppehälle i detta land. Man vill vara med varandra, för sig själva.

Just dessa problem som uppstår, finner jag att vänstern i hög utsträckning blundar eller pratar väck som trams. Allt för att inte stå och argumentera på samma sida som rasisterna. Problemen gällande muslimerna viftas väck som små, så små att man får intrycket att det inte är något värt att göra större satsningar på. Jo, man hänvisar till den socio-ekonomiska skalan och säger att deras benägenhet gällande brottslighet beror på att dom inte skulle ha lika mycket pengar som vanliga svenssons, och att detta beteende kommer att upphöra i hög utsträckning så fort fördelningen blivit "jämnare". Dessa två punkter går väl egentligen att föra en diskussion kring. Men inget kan ursäktas att kritiken från vänstern uteblir.

Vänstern är dock inte helt ensamma om den uteblivna kritiken. En stor släng ska skickas mot dom som ligger till höger om den politiska diskursen. Samlingsnamnet för dessa brukar i vardagligt internet á-la-flashback manér kallas för "Politiskt korrekta".

OBS: Jag har inriktat mig specifikt på just Islam i detta fall. Då det är den mest utmärkande gruppen, men många punkter går även att appliceras på mångkulturen i övrigt.

Jag vill nu helst ha svar från främst vänstersympatisörer, men andra är såklart välkomna att delta i debatten och komma med sina synpunkter på det jag skriver. Håll dock era debatter på en seriös nivå och fritt från skit. Alla som jag ser inte vill tillföra till debatten utan spammar och kommer med en massa chat och ot-kommer att rapporteras direkt, som vanligt.

Frågeställningen:
Vänstern, känns det inte ens lite oroande? Varför uteblir er kritik?


   
Citera
Ämnesstartare

Alla är väl mer eller mindre oroliga för terrorhandlingar. Men man kan inte för det anta att alla utlänningar är terrorister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det värsta är sossarna som bedriver en politik som de själva inte ens vill stå för. Men det ligger ju historiskt sett i deras natur.


   
SvaraCitera

Sming:

Varför uteblir er kritik?

För att du och dina kompisar är jävla pajasar som är så långt av banan att http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-ombes-lamna-partiet_5814663.sv d" target="_blank">​inte ens ert eget parti vill veta av er, än mindre http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hogerextremisten-akte-ut_5814651.sv d" target="_blank">​civiliserade människor.

Som jag tidigare påpekat saknar ni helt enkelt både bildning och analytisk förmåga, och producerar därför ofrånkomligen verbalt avskräde varje gång någonting ska diskuteras. Vill du skrämma upp folk över de hemska muselmanerna får du nog ta och skriva någonting som kan uppfattas som seriöst och genomtänkt.

Eftersom jag är så otroligt snäll ska du få några tips av mig.

1. Skriv inte som en idiot. Du skriver otroligt talspråkligt och har grava problem med grundläggande grammatik och interpunktion; det är aldrig särskilt övertygande.

2. Förutsätt inte att alla ser "problemet" som självklart, utan förklara klart och tydligt vad som är så hemskt och varför det är det. Du gastar en massa om "problem," men du talar inte om vad det egentligen handlar om. Det enda jag kan utläsa ur din förvirrade ordsoppa är att de flesta muslimer inte är exakt som den genomsnittlige smålänningen.

3. Sluta dra påståenden ur röven. I princip varenda gliring du levererar mot muslimer är otroligt lätt att bemöta med ett enkelt [citation needed], eller en länk till en lämplig forskningsrapport. Vill du övertyga är det en fördel om du har forskningsrapporter och andra källor på din sida, inte emot dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

För att du och dina kompisar är jävla pajasar som är så långt av banan att ​inte ens ert eget parti vill veta av er, än mindre ​civiliserade människor.

Så det stämmer ganska bra om det som jag tar upp i min trådstart med att ni på vänsterkanten prioriterar att motarbeta rasisterna högre än att faktiskt nå politisk framgång?

Resten av ditt inlägg är, inte helt förvånade en massa bajs som inte är värd någon vidare respons. Om jag inte hade vetat bättre så hade jag antagit att du hade grava problem med läsförståelsen. Men av dina tidigare anföranden i forumet att döma så verkar du tycka mer om att skälla på meningsmotståndare än att faktiskt bidra något till debatten öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först och främst: Jag är inte vänster.

Vidare:

Sming:

riktiga svenskar.

Här borde jag ha slutat läsa.

Nåja.

Jag tycker utvecklingen i stort är positiv. Kulturkrocken visar på det problematiska i att ha kulturstyrd praxis i samhälls-och arbetslivet. Mångkultur är utmärkt, det öppnar ögonen och innebär fler tankar och infallsvinklar. Rent officiellt bör dock kultur betraktas som irrelevant kuriosa.

I mitt drömsamhälle är kulturen mer eller mindre borta och alla tänker själva, men ack, den drömmen.


   
SvaraCitera

Sming:

Så det stämmer ganska bra om det som jag tar upp i min trådstart med att ni på vänsterkanten prioriterar att motarbeta rasisterna högre än att faktiskt nå politisk framgång?

Naturligtvis. Politisk framgång är inte ett mål i sig; vad vore meningen med ett brett folkligt stöd om vi hade kompromissat bort en av våra kärnfrågor?

Sming:

Resten av ditt inlägg är, inte helt förvånade en massa bajs som inte är värd någon vidare respons.

Jag gav dig just tre konkreta tips på hur du kan undvika att framstå som en dreglande dåre; prioriterar du din egen "stil" framför politisk framgång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk är ju asrädda för terrorattacker osv på båda sidor, dock så ser jag inte hotet riktigt, det finns ju några arslen så klart men dom allra flesta muslimer har kommit till Sverige för att dom inte vill bo kvar i sina hemländer där religiös och etniskt relaterad extremism har skadat hela landet, dom flesta Svenska muslimer är ganska moderata och sansade förutom att dom fortfarande tror på en skäggig man i himlen som författar böcker i hemlighet å styr allt och tycker det är kul att spela ut oss mot varandra å slå ihjäl varandra.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Folk är ju asrädda för terrorattacker osv på båda sidor

[citation needed]. Om man får tro tidningarna sitter alla hemma och skiter på sig av rädsla så fort de hör ett oväntat ljud, men i verkligheten har jag inte ens hört talas om någon som faktiskt är rädd eller ens orolig.


   
SvaraCitera
time
 time

Personligen är jag inte oroad. Givetvis är det tragiskt med terrorattacker men det sista man ska bli vid sådana händelser är rädd, då detta är målet med terrorism. Visar man oro har de redan vunnit.

Men som vänster ser jag inte fienden i islam eller någon annan religion, isåfall lägger jag oron på extremister som finns på många olika plan, såväl religiösa som politiska. Extremism är aldrig bra och jag eftersträvar ett balanserat och harmoniskt samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Extremism är aldrig bra

Nehe?


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Nehe?

Nu ska vi inte märka ord. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Nu ska vi inte märka ord. [no-no]

Nehe.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Nehe.

Nej. Lite drygt att bara kopiera en del av en mening eller bara rent allmänt ta saker out of context. Sånt ska man bara göra i sandlådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Nej. Lite drygt att bara kopiera en del av en mening eller bara rent allmänt ta saker out of context. Sånt ska man bara göra i sandlådan.

Nu var det ju inte riktigt det jag gjorde. Du påstod att extremism aldrig är bra och jag ifrågasatte detta. Även om jag hade citerat hela inlägget hade innebörden varit densamma.


   
SvaraCitera