Aviseringar
Rensa alla

men vah hur kommer google in i min dator?![cry]


Ämnesstartare

märkte nyss att om jag gör en googlesökning så kommer det upp längst ner typ "resultat lagrade i din dator". ochom man klickar där så har den hittat filersom ligger i mina dokument typ[cry] men vah hur kan de göra så?!?! en hemsida kan väl inte se vad man har för filer på sin dator bara av att man går in på den eller va? kan de det??[cry][sad][sad]

*gömma sig från internet och stängain sig i en liten låda*


   
Citera
Ämnesstartare

Det är därför man inte använder google


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det är därför man inte använder google

menade inte att jag är rädd att just google ska göra något, men liksom atten hemsida kan ta sig in i sin dator sådär bara av att man går in på den?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

menade inte att jag är rädd att just google ska göra något, men liksom atten hemsida kan ta sig in i sin dator sådär bara av att man går in på den?[sad]

Använder du google chrome då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

dazed_and_confused:

Använder du google chrome då?

ne firefox[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

ne firefox[sad]

Fyfan [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

märkte nyss att om jag gör en googlesökning så kommer det upp längst ner typ "resultat lagrade i din dator". ochom man klickar där så har den hittat filersom ligger i mina dokument typ men vah hur kan de göra så?!?!

åh det där har ju jag sett många gånger men det är först nu jag inser att det faktiskt är läskigt! ja varför kan den göra så 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Fyfan [sad]

ah[cry]

framtidstron är död:

åh det där har ju jag sett många gånger men det är först nu jag inser att det faktiskt är läskigt! ja varför kan den göra så 🙁

mh precis man måste hålla ögonen öppna när man lever i ett övervakningssamhälle [no-no] men jag vet itne hur,därför jag gjorde denna tråden så någon datorkunnig kan svara[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

mh precis man måste hålla ögonen öppna när man lever i ett övervakningssamhälle

mm, man vet aldrig vad de ser och inte. Jag har tejpat över min webcam, tänk om någon har hackat min dator och kan se mig när jag sitter här! Ljudupptagningen vet jag inte hur jag ska lösa, men jag får prata lågt när jag är i närheten av min laptop. Så dom inte hör mig.

farbror gugge:

men jag vet itne hur,därför jag gjorde denna tråden så någon datorkunnig kan svara

ja nu blev jag nyfiken komkomkom små datorkunniga.


   
SvaraCitera
Åtta

Det har jag aldrig någonsin sett. Har du Google Desktop installerat? http://desktop.google.com/privacyfaq.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

mm, man vet aldrig vad de ser och inte. Jag har tejpat över min webcam, tänk om någon har hackat min dator och kan se mig när jag sitter här! Ljudupptagningen vet jag inte hur jag ska lösa, men jag får prata lågt när jag är i närheten av min laptop. Så dom inte hör mig.

ah smart!!! mmh precis, varför skulle de annars börja sätta in kameror i alla datorer typ samtidigt som de började sätte upp övervakningskameror överallt etc!! men det är bra, fight the power liksom[y]

har avaktiverat min mikrofon i inställningarna så nu funkar den inte och jhag vet inte hur man sätter på den igen, jättejobbigt när folk ringer på skype[blush]

Åtta:

Det har jag aldrig någonsin sett. Har du Google Desktop installerat? http://desktop.google.com/privacyfaq.html

ah det har jag nog, blev lite lugnare nu när jag läste detta, men man vet ju aldrig om de ljuger eller ej, de kanske skriver så bara för att vi inte ska misstänka något[sad] kanske borde avinstallera ändå[blush]

:

"5. Jag får resultat som innehåller information från mina personliga filer när jag gör webbsökningar på Google. Innebär det att min information nu är tillgänglig online för vem som helst?

Nej. Din personliga information kan endast ses av dig och bara när du söker från din egen dator. När du gör en webbsökning på Google sker två saker. En förfrågan går ut till Google-datorerna att göra en allmän webbsökning där. Samtidigt söker Google Desktop sitt index på din dator efter objekt som matchar de sökord du skrivit in. När webbresultaten kommer tillbaka till din dator, tar Google Desktop hand om dem och lägger dem bland resultaten från sitt index. Alla dessa förändringar sker på din egen dator, inte på Google-datorerna. "

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

"9. Är Google Desktop ett spionprogram?

Nej."

varför skulle man ens ha med en sån punkt om det inte var så?! aldeles för uppenbart[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

har avaktiverat min mikrofon i inställningarna så nu funkar den inte och jhag vet inte hur man sätter på den igen, jättejobbigt när folk ringer på skype

Var glad för det, bättre det än att bli avlyssnad

farbror gugge:

ah smart!!! mmh precis, varför skulle de annars börja sätta in kameror i alla datorer typ samtidigt som de började sätte upp övervakningskameror överallt etc!! men det är bra, fight the power liksom

precis, det är något skumt med det här!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Var glad för det, bättre det än att bli avlyssnad

mh, kanske sant[sad]

framtidstron är död:

precis, det är något skumt med det här!

ah, vad vill de av stackars små oss?[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

har avaktiverat min mikrofon i inställningarna så nu funkar den inte och jhag vet inte hur man sätter på den igen, jättejobbigt när folk ringer på skype[blush]

Men... Tror du inte att dem kan sätta på den igen om dem nu redan hackat din dator? Koppla ur skiten istället.

Och det där med den speciella frågan "Är Google Desktop ett spionprogram?"
Svar på din fråga: Dem har antagligen fått många såna frågor tidigare. Därför kallas det "Vanliga frågor"

Folk är så jävla paranoida...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håkanbråkan:

Folk är så jävla paranoida...

ne folk är så jävla BLIDA!!!! öppna ögonen folk1!!!!![sad][sad][sad]


   
SvaraCitera