Aviseringar
Rensa alla

Mening med livet?


reben

knappast så att någon föds glad alla föds vrak


   
SvaraCitera
Draug

reben: fattar förmodligen inte alls va du säger. jag tkr livet e bäst dom ggrna man e glad vill tänka det är meningen med det. ja, klart man får hitta lycka sj???

Kanske e lite väl kryptisk här på kvällskanten, och aftonens drickande gör sig väl påmind. Livets små ljusglimtar e kanske det vi lever för, men är det tillräckligt för att driva vårt biologiska maskineri vidare. E vi bara kuggar i samhällets hjul, spelar vår egna lycka egentligen någon roll?  söka mål som inte finns, intalar vi oss vad själva vad målet med vår fria vilja igentligen är eller är vi låsta till en värld av förutbestämda insikter.

reben: knappast så att någon föds glad alla föds vrak

Vi föds alla skrikande till denna värld, vissa säger att det är förutbestämt att vi själva har valt de motgångar vi kmr att möta i denna värld. Själv vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till saken i fråga, vet endast att söker vi inte frivilligt efter lycka kmr vi inte heller att finna någon, men även om vi söker är det inga garantier för att lycka kmr att finnas. Gillar din syn på saken, för min egen syn på det hela är splittrad och för det mesta oförståelig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meningen med livet är att du dör , så lev livet och gör det värdefullt utifrån vad du tycker om att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glida sig igenom det på enklast möjliga sätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att ha så kul som möjligt fram tills man dör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi lever för att vi kan liksom allt annat, varför skulle det finnas någon mening? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker att det finns två "meningar" med livet. Först den biologiska som svarar på varför människan överhuvudtaget existerar och vad meningen med vår existens är. Och svaret är självfallet överlevnad och i förlängningen reproducering som sitter djupt rotat i alla levande djur. Vi vill överleva och vi överlever. Framförallt genom evolution då.

Sedan finns det den andra meningen som snarare handlar om varför vi idag vill leva och varför vi fortsätter trots motgångar och trots att vi inte längre är djur med den enda instinkten att överleva. Svaret tror jag är lycka. Har vi lycka vill vi behålla den och njuta av den så länge som möjligt. Har vi den inte, ja då försöker vi finna den och lever på hoppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d finns ingen mening dumjävlar

Den ursprungliga meningen för alla levande organismer må vara att föröka sig.. Men för alla andras skull i universum bör människoarten utplåna sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fylla livet med något värdefullt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pussas, äta mat, klappa katt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det någon?
Ta vara på den enda chansen du har, försök se saker positivt ändå fast det kan vara svårt ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spendera sin individuella tid man fått hur fan man vill. 


   
SvaraCitera

att hitta sin inre själv och vara den bästa versionen av dig Själv Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knoor98: vara den bästa versionen av dig Själv Mycket glad

Tumme upp tycker också detta pga det bör resultera i maximalt välmående samtidigt som man kan göra maximalt för att hjälpa resten av världen 


   
SvaraCitera

den glad gopnik:

Tumme upp tycker också detta pga det bör resultera i maximalt välmående samtidigt som man kan göra maximalt för att hjälpa resten av världen 

haha aa håller med helt Blink


   
SvaraCitera