Aviseringar
Rensa alla

Meningen med livet?


Ämnesstartare

Vad är meningen med livet?

Jag är religiös så jag svarar givetvis att meningen med livet är att dyrka Gud, att leva efter religionen på bästa möjliga sätt alltså jag tror att livet bara är en resa. En resa där vi själva får göra egna val och sedan på domedagen så får vi stå för det vi har gjort och dömas efter våra handlingar.

Skriv gärna vad ni tror. Vad är meningen med livet? skulle vara väldigt roligt att få höra vad andra tror! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kunskappp [mad]


   
SvaraCitera

individen måste hitta och genomdriva sin egen mening i livet och resa sig över konformiteten bland den stora massan, eller öh jag orkar inte fan.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

[cute]

Alltså.. ja [blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Hur uttalar du det där? [cute]

Väldigt upprört, med ett blåsljud i slutet för alla p'n [surprised]

Men i största allmänhet tycker jag att meningen med livet vore att med redskapet kunskap i sin hand, gräva fram livets sanningar (insikter). Etc.


   
SvaraCitera
Papper

Jag tror att meningen med livet är att bli lycklig utan att andra kommer till skada.


   
SvaraCitera

Leeilaa:

En resa där vi själva får göra egna val och sedan på domedagen så får vi stå för det vi har gjort och dömas efter våra handlingar.

Det låter ganska logiskt.. Men jag tycker inte någon är värd att plågas efter sina handlingar. [n]


   
SvaraCitera

Om man fortfarande är vid liv när domedagen kommer, vad händer då?


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Vad är meningen med livet?

Vad är mening för något?

Folk brukar oftast säga att nåt är meningslöst när dom är oglad. Man säger ju inte "nu har ja skrattat hela dan igen, gud vad meningslöst."
Men, det finns ingen mening, fast det är inget negativt med det.


   
SvaraCitera

MENINGEN MED LIVET. ÄR. EH.. HRM.
Om vi fortsätter på tanken att meningen med livet faktiskt är kunskap. Måste man då anta att det finns absoluta sanningar? Vad är en absolut sanning? Det här går ju inte, allt är relativt?

Är det att känna lycka när man får insikt i livets sanningar? [surprised]
*pladdra*


   
SvaraCitera

Jag är bäst så jag frågar givetvis varför du frågar en fånig fråga som denna.


   
SvaraCitera

Strävan efter oändlig kunskap


   
SvaraCitera

chatta får göras i lol-chatten (min nya benämning på irc-webbchatten). rensade upp 47 inlägg T______T

onT: minnen är nog nyckeln till meningen med livet.


   
SvaraCitera

Finns ingen mening, sorgligt sätt att leva på men så ere! [tard]


   
SvaraCitera

variabel:

rensade upp 47 inlägg T______T

[y]

onT: Image


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

onT:

HAHAHAHAHAA [party] du drar satanistiska strået till diskussionen?


   
SvaraCitera