Aviseringar
Rensa alla

Meningen med livet


Ämnesstartare

Helt enkelt vad tror ni UM:are meningen med livet är?


   
Citera

Att ha jävligt kul


   
SvaraCitera

Skapas > Arbeta > Reproducera > Dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meningen med livet är nog vad du gör det till. Ingen av oss lever samma liv och strävar därmed inte efter samma sak, vi behöver inte göra det åtminstone. Vi gör vad vi vill.


   
SvaraCitera

Jadu, meninga med mitt liv är ju å spender tid med tjötän. Om man få kalla jänter fär det.


   
SvaraCitera

Målet med livet är och hitta ett nytt favoritgodis efter Kina puffarna. Där tog min livsglädje slut. Har inte nått behov av att gå in i mataffären och inget på hyllorna lockar mig. Inget mer fredagsgodis Ledsen twix är inte bra i de småbitarna, har testat. 

Meningen med livet att älska ett föremål för de kan inte älska dig tillbaka om de inte är övernaturligt.


   
SvaraCitera

finns inte


   
SvaraCitera

Enligt bibeln så är meningen med livet att få en närmare vänskap med gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag var ateist, vet jag faktiskt inte vad meningen med livet är - eller rättare sagt skulle inte finna någon mening. Vi föds, växer upp, jobbar och dör. Vi strävar efter mål och livet går som en berg och dalbana. Men livet är jävligt kort må jag säga och om vi ändå ska dö snart, varför lever vi ens? Vi dör och snart blir vi bortglömda för all evighet som om vi aldrig ens har funnits. 

Jag är religiös och strävar efter att bli en bättre människa genom att lyda Guds ord. 

Just nu, lever vi inte...
Vi lever när vi dör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna gymnastik, ett varmt bubbelbad, god mat och massor av Ben & Jerrys glass


   
SvaraCitera

Meningen med livet är att ha sex och föröka sig. Iallafall ur ett evolutionärt perspektiv. 


   
SvaraCitera

Att skapa en mening med livet


   
SvaraCitera