Aviseringar
Rensa alla

Meningen med livet


Ämnesstartare

Hej allihopa,

Jag har tappat vad som är meningen med livet, jag kan inte svaret, jag vet inte hur jag ska prata med mina vänner (just nu), jag har ingen flickvän, jag är depp och jag har tappat allt.

Jag vill leva men jag vill samtidigt dö fast jag vill inte dö men eftersom att jag inte riktigt vet vad meningen med livet är och eftersom att jag inte känner någon livslust vänder jag mig till er.

Nu känner jag att det är allt svårare att prata med mina vänner, en av dem är i USA en annan har jag inte sett på ett tag då jag inte har kunnat ringa fast nu känner jag att jag inte vill ta kontakt då jag är depp och vill såklart först finna det goda i livet.

Jag vet inte vad jag vill riktigt, vissa problem ska jag fixa som ett problem med min näsa eftersom att jag inte kan andas något vidare igen den.
Jag ska skaffa astma medicin och börja träna, jag vill träna men jag känner att jag inte har någon lust och så är det med mycket just nu.

Det här är nog den värsta svackan jag har haft i mitt liv och jag kommer nog försöka fixa en stödperson en sådan man kan umgås med och så.

Jag vill känna att jag hör ihop med någon tjej, en tjej som jag kan luta mig mot när jag behöver och tvärt om som jag kan prata med allt om, dessvärre ser jag kanske inte snygg ut men det som betyder allt mer är hur man är. Lätt att säga men man kan jobba på det iaf, fast om man inte är attraherad av en person som man inte tycker ser snygg ut så är det ju ingen ide att försöka.

Ni som känner att ni kan hjälpa så är jag väldigt tacksam, ni som inte känner att ni kan hjälpa, det gör inget.


   
Citera

Vad gör du om dagarna?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: jag vill träna men jag känner att jag inte har någon lust

Inte jag heller men nu tänker jag dra och gymma ändå. Försök att göra saker trots att du inte har lust.


   
SvaraCitera

Schism:

Inte jag heller men nu tänker jag dra och gymma ändå. Försök att göra saker trots att du inte har lust.

Bra tips. Ofta är det som man inte orkar göra det man egentligen borde göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Vad gör du om dagarna?

Spelar spel, går i skolan. Fan jag hatar det livet, jag vill ut och göra en massa grejer men de går inte!


   
SvaraCitera
Kudhos

trevlig-snubbe:

Spelar spel, går i skolan. Fan jag hatar det livet, jag vill ut och göra en massa grejer men de går inte!

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Inte jag heller men nu tänker jag dra och gymma ändå. Försök att göra saker trots att du inte har lust.

Alltså jag har noll lust, jag behöver motivation av någon annan människa, till och med en hund kan få mig glad! JAg känner inte för att göra något alls jag vill typ bara sova eller nått.

Tack för tipset men jag... jag vet inte... jag känner ingenting bara tomhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Hur gammal är du?

17, jag fyller 18 nu i december, sj då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu lyssnar jag på Pär Gässle, nu kommer alla känslorna på en och samma gång, det hjälper faktiskt från depressionen!


   
SvaraCitera
Kudhos

trevlig-snubbe:

17, jag fyller 18 nu i december, sj då?

Du är ju fortfarande ung och inte alls självständig. Många lär känna sig själva betydligt senare i livet. När man börjar jobba, tar hand om sin ekonomi, är inte fäst vid familj/målsmän, etc. Det handlar inte om att ha ett mål hela tiden utan kanske snarare att ha en aning vilken riktning du vill gå. Få personer som känner att de har hittat sin mening i ung ålder, de gör det som de tror är rätt för dem och hoppas att det leder dit de vill. Så du behöver inte stressa dig för att hitta något svar.

Finns ingen skattkarta i livet, du får helt enkelt vandra runt och hoppas att du går i den riktningen mot skatten helt enkelt. 🙂


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Spelar spel, går i skolan. Fan jag hatar det livet, jag vill ut och göra en massa grejer men de går inte!

Vad vill du bli bra på?


   
SvaraCitera
mynona

Schism: Försök att göra saker trots att du inte har lust.

Ja. 

Bööööörg: Ofta är det som man inte orkar göra det man egentligen borde göra

Detta är också bra. 

Livet är som jag ser det till för att utvecklas genom både njutning och smärta, för att finna insikt genom självförverkligande. Du kommer att känna vad du behöver och vad du lever för. 


   
SvaraCitera

Fyrtiotvå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Livet är som jag ser det till för att utvecklas genom både njutning och smärta, för att finna insikt genom självförverkligande. Du kommer att känna vad du behöver och vad du lever för. 

Tack, det stärker mig, lite svårt att uppnå dock. Ska jobba på det! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Du är ju fortfarande ung och inte alls självständig. Många lär känna sig själva betydligt senare i livet. När man börjar jobba, tar hand om sin ekonomi, är inte fäst vid familj/målsmän, etc. Det handlar inte om att ha ett mål hela tiden utan kanske snarare att ha en aning vilken riktning du vill gå. Få personer som känner att de har hittat sin mening i ung ålder, de gör det som de tror är rätt för dem och hoppas att det leder dit de vill. Så du behöver inte stressa dig för att hitta något svar.

Finns ingen skattkarta i livet, du får helt enkelt vandra runt och hoppas att du går i den riktningen mot skatten helt enkelt. 🙂

Ja vi finner ju oss själva förr eller senare! JA det håller jag med om, lite svårt att veta vart man ska gå ibland dock! Aah ja, man får väl göra det man tror blir bäst för en helt enkelt. Ja Tack, man finner den någon gång, det blir aldrig för sent att hitta mening med vad man lever för!

Tack! Jag ska göra så gott jag kan! 🙂


   
SvaraCitera