Aviseringar
Rensa alla

Meningen med livet


Ämnesstartare

Bööööörg:

Vad vill du bli bra på?

Jag vill bli en bra politiker! (jag är väldigt intresserad i samhällskunskap m.m.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

froggygog:
Fyrtiotvå.

Är du fyrtiotvå? ja då lär du ha familj och annat kul Glad


   
SvaraCitera
b1son

fixa stödpersonen låter bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, jag mår bättre nu (vet inte varför) jag hittade väl mer om meningen med livet, Tack alla för ert stöd! Ni får gärna hänga kvar här och snacka, det uppskattar jag med hela mitt hjärta! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Tack för dit tips, nu när jag mår bättre ska jag verkligen bestämma mig för att gå ut och gå och bestämma mig för att göra saker och ting! Mycket glad


   
SvaraCitera

Fyrtiotvå

trevlig-snubbe:

Är du fyrtiotvå? ja då lär du ha familj och annat kul Glad

Liftarens Guide till galaxen.. Se den, då får du en glimt av livet!


   
SvaraCitera

Jag skapade en tråd om samma ämne för ett tag sen. Du kan kolla om du vill. En hel del umare har skrivit vad de ser som sin mening med livet, du kanske kan inspireras att hitta din egen.

Din mening med livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

froggygog:
Fyrtiotvå
Liftarens Guide till galaxen.. Se den, då får du en glimt av livet!

Aah härligt! JAg har hört talas om den men den verkar konstig på bara namnet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Jag skapade en tråd om samma ämne för ett tag sen. Du kan kolla om du vill. En hel del umare har skrivit vad de ser som sin mening med livet, du kanske kan inspireras att hitta din egen.

Din mening med livet

Ah Tack så mkt! 🙂


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Ah Tack så mkt! 🙂

Hoppas det hjälper dig en bit på vägen.
Det krävs en hel del självrannsakan innan man på riktigt vet vad man lever för.
Du får gärna höra av dig om du vill diskutera mer om ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Hoppas det hjälper dig en bit på vägen.
Det krävs en hel del självrannsakan innan man på riktigt vet vad man lever för.
Du får gärna höra av dig om du vill diskutera mer om ämnet.

Det gör jag gärna!


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Det gör jag gärna!

Nice! Glad Jag har gått igenom den här typen av tankar på djupet, jag borde kunna bidra med en del tankar och tips. Du kan om du vill svara i tråden jag länkade, skicka pm, eller så fortsätter vi i din tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Nice! Glad Jag har gått igenom den här typen av tankar på djupet, jag borde kunna bidra med en del tankar och tips. Du kan om du vill svara i tråden jag länkade, skicka pm, eller så fortsätter vi i din tråd.

Jag tycker vi kan fortsätta här tycker jag Glad
Aah fan det är enklare om vi skriver här!

Folk verkar tycka att meningen med livet verkat typ... knappt att vara något. Att vara älskad och ha familj och så att det har en betydelsefull mening i livet eller om man har djur eller helt enkelt goda vänner. Glad
Att kunna hitta frid i vardagen det hade ju vart något!


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Jag tycker vi kan fortsätta här tycker jag Aah fan det är enklare om vi skriver här!Glad

Vi gör så. Jag var bortrest ett tag, ledsen för att det tog tid att svara.

trevlig-snubbe: Folk verkar tycka att meningen med livet verkat typ... knappt att vara något. Att vara älskad och ha familj och så att det har en betydelsefull mening i livet eller om man har djur eller helt enkelt goda vänner. Att kunna hitta frid i vardagen det hade ju vart något!

Jag tror personligen att det inte finns någon yttre allmän mening med livet, nu är jag ateist så det får bli från den synvinkeln. Livet verkar vara sin egen mening, en myras mening är att vara en myra och göra det myror gör, detsamma för ett lejon, och för en människa. För människor är det lite krångligare eftersom varje individ är nästan som en egen ras med egna förutsättningar, värderingar, åsikter, smaker o.s.v. Jag tror därför att var och en har en egen mening med sitt liv, att vara den man är. För att kunna vara den man är behöver man först märka skillnaden mellan ens egna smaker, åsikter o.s.v. och det som kommer från omgivningen (både den närmaste familjen och övriga). Alltså frågan: vad är egentligen min egen åsikt och vad kommer från omgivningen?

Sen tror jag inte att man kan tänka sig till en mening med livet. Man kan känna sig till den, och sen utforma detaljerna med förnuftet men om man bara använder förnuftet för att leta efter en mening så går man bara runt i cirklar...been there done that. Hur känner man sig då till vad som är ens mening med livet? Man behöver prova på att leva, testa olika saker, olika värderingar, människor, ja allt. Man behöver samtidigt känna efter vad av allt det man testat som triggar igång ens motivation, glädje, vrede, sorg o.s.v. Känslorna är nyckeln till vad som är meningen med ens liv.

Nu blev det mycket text, du får gärna skriva dina tankar kring det jag skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Vi gör så. Jag var bortrest ett tag, ledsen för att det tog tid att svara.

Jag tror personligen att det inte finns någon yttre allmän mening med livet, nu är jag ateist så det får bli från den synvinkeln. Livet verkar vara sin egen mening, en myras mening är att vara en myra och göra det myror gör, detsamma för ett lejon, och för en människa. För människor är det lite krångligare eftersom varje individ är nästan som en egen ras med egna förutsättningar, värderingar, åsikter, smaker o.s.v. Jag tror därför att var och en har en egen mening med sitt liv, att vara den man är. För att kunna vara den man är behöver man först märka skillnaden mellan ens egna smaker, åsikter o.s.v. och det som kommer från omgivningen (både den närmaste familjen och övriga). Alltså frågan: vad är egentligen min egen åsikt och vad kommer från omgivningen?

Sen tror jag inte att man kan tänka sig till en mening med livet. Man kan känna sig till den, och sen utforma detaljerna med förnuftet men om man bara använder förnuftet för att leta efter en mening så går man bara runt i cirklar...been there done that. Hur känner man sig då till vad som är ens mening med livet? Man behöver prova på att leva, testa olika saker, olika värderingar, människor, ja allt. Man behöver samtidigt känna efter vad av allt det man testat som triggar igång ens motivation, glädje, vrede, sorg o.s.v. Känslorna är nyckeln till vad som är meningen med ens liv.

Nu blev det mycket text, du får gärna skriva dina tankar kring det jag skrev.

Det gör inget Glad

Hmm, ja äh alla har sina stunder i livet då man är deppig och det var en sådan period i livet, jag har haft minst två sådana i mitt liv.
Det har du helt rätt i, em myra lever för att vara myra och ett lejon ett lejon osv. Ja vi människor blir ju som du säger lite som att vi människor är ja som du säger att varje människa är som en ras för sig gentemot alla andra för vi är ju mycket olika individer trots allt! Hmm ja, det är ju lite svårt det där, jag vill ju gärna hitta en flickvän t.ex. och skaffa mig ett nytt liv och göra saker som jag inte gör idag. ''Min egen åsikt och vad kommer från omgivningen'' hmm ja bra fråga det där.
Jag tycker att det är härligt att prata med dig, man blir så tankfull att man knappt vet vad man ska tycka xD

Jag är inte Ateist, jag är där i mot Agnostiker dvs jag är inte säker på om Gud finns men jag är öppen för att kunna tänka att Gud kanske finns eller inte, jag vet ju inte inte du eller jag eller någon annan. För det kan ju finnas onaturliga krafter, jag har sett spöken men bara ett fåtal gången och varför känner mig sig förföljd i mörkret? Det finns ju massor med djur i naturen men varför är man ens rädd?

Aah ja, finna nya plater ute i världen är ju något jag vill! Det är blir något jag får göra när jag blir vuxen dock.

Hmm ja man bör ju följa sina känslor för vad som är rätt och fel! Glad

Det gör ingenting, det är bara kul att kunna läsa någon som är intressant! Cool


   
SvaraCitera