Aviseringar
Rensa alla

Meningen med livet? (läs)


Nachac:

Svaret på frågan om livet, universum och allting. Inte meningen med livet;P

Livet inkluderas i allting.

Dessutom är frågan egentligen "Vad är sex multiplicerat med sju?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Livet inkluderas i allting.

Jag tog bort det.

jojOzZz:

Dessutom är frågan egentligen "Vad är sex multiplicerat med sju?"

De fick aldrig reda på frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har väl sin egen mening, jag själv lever för att må bra, göra saker jag gillar, leva ut mina drömmar och naturligtvis för kääärlek [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Dessutom är frågan egentligen "Vad är sex multiplicerat med sju?"

Nej, frågan är felställd. 6*7 är bara ett förslag till frågan, om uppenbarligen inte stämmer eftersom att om man kände till både den egentliga frågan och svaret samtidigt skulle universum implodera. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MizzWhitt:

Att skaffa barn, och föra arten vidare.. (Du röstade på detta alternativ)

Lr nä, det är mer instikt, det finns ingen mening. [no-no]


   
SvaraCitera

Valerius:

Nej, frågan är felställd. 6*7 är bara ett förslag till frågan, om uppenbarligen inte stämmer eftersom att om man kände till både den egentliga frågan och svaret samtidigt skulle universum implodera

Nachac:

De fick aldrig reda på frågan.

mössen tog fram superdatorn för frågan, superdatorn tog fram en bättre dator, jorden för svaret.

Jorden blev utplånad några minuter innan svaret skulle kommit fram, och hela jorden blev utplånad, utom Arthur Dent, som var en del av jorden.

Det ver därför mössen ville dissikera hans hjärna, för att på så sätt få fram frågan, vilket arthur vägrade att göra.

Senare kom de på att han skulle lägga ut ett alfapet för att på så sätt få fram frågan.

Alfapeter blidade

"What's six multiplied by seven?"

Läs på lite[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns mycket djupare förklaringar än de där, det är nu religionen kommer in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

"What's six multiplied by seven?"

Det var ju bara förslaget som hans hjärna fick fram, knappast den ultimata frågan.


   
SvaraCitera

MizzWhitt:

Att må bra och ge kärlek! <3 (Du röstade på detta alternativ)

Det är kanske inte precis den "rätta" meningen - men väl, det jag vill och tycker. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

mössen tog fram superdatorn för frågan, superdatorn tog fram en bättre dator, jorden för svaret.

Tvärtom, jorden skulle få fram frågan. [smile]

jojOzZz:

Senare kom de på att han skulle lägga ut ett alfapet för att på så sätt få fram frågan.

Alfapeter blidade

"What's six multiplied by seven?"

Haha okej, jag ger mig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det var ju bara förslaget som hans hjärna fick fram, knappast det ultimata svaret.

Men hans hjärna var ju skapad just för att kalkylera fram svaret. [sad]


   
SvaraCitera

Valerius:

Tvärtom, jorden skulle få fram frågan

Skrev fel.[blush]

Nachac:

Det var ju bara förslaget som hans hjärna fick fram, knappast det ultimata svaret.

Hans hjärna lagrade undermedvetet frågan, eftersom han var en del av superdatorn(jorden) som skulle få fram det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valerius:

Men hans hjärna var ju skapad just för att kalkylera fram svaret.

Jorden var, inte han ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Hans hjärna lagrade undermedvetet frågan, eftersom han var en del av superdatorn(jorden) som skulle få fram det.

Om du plockar bort ett bit av minnet på en dator så vet den biten knappast allt som hela datorn gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jorden var, inte han ensam.

D. Adams insinuerar ju i boken att han bär på frågan? Låter inte så otroligt att människorna är just outputs för vad datorn kalkylerat.


   
SvaraCitera