Aviseringar
Rensa alla

Meningslöst förhållande?


Ämnesstartare

Det känns så meningslöst att vara tillsammans med någon. Alla gör ju slut till höger och vänster, oavsett hur länge de varit tillsammans.

Hur ska jag tänka/göra för att inte dränka förhållandet i massa negativa tankar? Det där med att tänka positivt funkar inte så bra.


   
Citera

Förhållanden ÄR meningslösa


   
SvaraCitera

Skit i det. Gör något annat.


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Förhållanden ÄR meningslösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men åh, någon annan?


   
SvaraCitera

Emiie:

Men åh, någon annan?

fokusera på ditt förhållande och bry dig inte om vad framtiden faktist har att komma med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HellMillan:

fokusera på ditt förhållande och bry dig inte om vad framtiden faktist har att komma med.

Mjo, det kan väl vara sant. Men det gör så ONT när det tar slut.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Njut så länge det varar och bli bara tsm med dom du verkligen vill ha istället för att spendera tid på att vara tsm med någon du egentligen inte vill ha!


   
SvaraCitera

Emiie:

Mjo, det kan väl vara sant. Men det gör så ONT när det tar slut.

Det är sant, därför du ska ta vara på tiden du har med honom.


   
SvaraCitera

Det är inte förhållanden som är meningslösa... det är mänskligheten som är!


   
SvaraCitera

Förhållanden tar slut, och det är ganska sannolikt att man kommer göra slut med sin partner förr eller senare. Men jag tycker nog att det är värt det. Nu har jag ju iofs aldrig varit med om ett uppbrott, så jag kan inte uttala mig om hur ont det gör, men jag tror ändå att det är värt det.
Man är ju kär, man tycker om varandra, man får ta vara på det så länge det varar.

Bättre att älska och förlora, än att aldrig älska alls. Som man säger. [smile]

Dessutom, om man vill vara lite överdrivet optimistisk, så finns det ju ganska många som håller ihop hela livet (även om det väl är fler som inte gör det). Några månader efter att jag träffat min pojkvän så tyckte jag att jag oavbrutet hörde om folk som träffats när de var 17-20 år och som nu är runt 50 och fortfarande är gifta.
Tyckte verkligen jag hörde om sådant HELA TIDEN i säkert en månad. Och det ger en ju lite hopp.

Dessutom, du utgör ju själv hälften av förhållandet, så det är ju inget som du inte själv har någon kontroll över.
Om både du och din pojkvän ger er fan på att kämpa och har inställningen att det kommer komma tuffa perioder men att ni ska klara er igenom dem så finns det hopp om det. [smile]


   
SvaraCitera

Ett råd kan ju föv vara att inte bli ihop med ett as. [smile]


   
SvaraCitera

Men orka [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

essutom, du utgör ju själv hälften av förhållandet, så det är ju inget som du inte själv har någon kontroll över.

Du har så sant, allt du säger. Jag ska verkligen försöka.
Men grejen är väl det att jag inte vet egentligen hur ett längre förhållande "bör" vara. Hur ofta man ska ses, hur själva relationen utvecklas efter ett tag. För det har ju gått några månader nu och det är klart att den där nykär-känslan försvinner lite. Jag är rädd att någon av oss tappar känslorna för den andre. Och hur vet man om dom verkligen har försvunnit eller inte när det gått en tid?


   
SvaraCitera

Tänk positivt istället? Tänk att ni inte kommer göra slut ist.....


   
SvaraCitera