Aviseringar
Rensa alla

Mens av akut p piller?


Ämnesstartare

Hej! Jag har en fråga.. Förra veckan tog jag ett akut p piller och sen efter 4 dagar så fick jag en blödning i några dagar. Är det mens? Egentligen ska jag ha min riktiga mens den här veckan. Men jag undrar om jag redan har haft mens den här månaden och ska ha min mens igen nästa månad? Eller om den mensen jag fick nu bara var en blödning och jag ska ha mens den här veckan som det ska va? Är det nån som vet?


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera

Mycket vanliga biverkningar:
yrsel, huvudvärk
illamående, smärta i nedre delen av buken
ömhet i brösten, försenad menstruation, kraftig menstruation, blödning
trötthet

Vanliga biverkningar:
diarré, kräkningar

Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):
Illamående
Oregelbunden blödning innan nästa menstruation
Smärtor i nedre delen av buken
Trötthet
Huvudvärk
Vanliga biverkningar (förekommer hos 1 till 10 av 100 användare):
Kräkningar. Om du kräks, läs avsnittet ”Vad du ska göra om du kräks”
Menstruationen kan vara annorlunda. De flesta kvinnor får en normal menstruation vid förväntad tidpunkt, men en del får menstruation senare eller tidigare än normalt. Du kan också få oregelbunden blödning eller småblödningar innan nästa menstruation Om menstruationen är mer än 5 dagar försenad, eller om den är ovanligt lätt eller ovanligt riklig bör du kontakta läkare så fort som möjligt.
Du kan få bröstspänningar, diarré eller yrsel efter att ha tagit det här läkemedlet.
Sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 000 användare):
utslag, nässelfeber, klåda och vätskeansamling i ansiktet
Om några biverkningar blir värre eller om du märker några biverkningar som inte nämns i denna information, kontakta läkare eller apotekspersonal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TACK! [cool] bara hoppas på att jag får mens den här veckan eller nästa men det känns inte som det......[shake]


   
SvaraCitera

Väldigt svårt att veta. Det är dock vanligt att man får blödningar. Då får helt enkelt hålla utkik och se. Och skydda dig.


   
SvaraCitera

playboybunny[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akutpillerna har en förmåga att rubba din cykel, så du behöver inte oroa dig. När jag var på UM och fick ett så sa dem att man kunde få någon "mellanblödning" dagarna efter pillret och att mensen kunde bli 1-2 veckor sen, eller utebli. Det var helt normalt sa hon. Men om du är orolig så lyft på luren och ring UM [smile]


   
SvaraCitera