Aviseringar
Rensa alla

Mens/Humör?


Emmy95
Ämnesstartare

Vet inte om detta är riktigt rätt ställe att posta detta men det har ju med saken att göra iallafall haha.

Nåja, min fråga. Varför i *** känns det som att, om någon beter sig som ett svin mot en, man bråkar och skäller på varandra, efter det upptäcker den andra personen, som då oftast är en kille, att man har mens just då.
Hur kommer det sig då att i 99% av fallen slutar helt plötsligt den andra personen att ta en på allvar, och liksom, inte tar till sig varför man blir förbannad och bara antar att det är mensen som talar?
Förstår ni vad jag menar? Varför kan man inte bli förbannad på något undertiden man har mens utan att det ska vara "mensens fel"?

Ja är ganska ung och inte haft mens så länge som kanske vissa andra här, men så vad tycker ni andra tjejer? Och hur hade ni killar sett på en sån situation?


   
Citera

Hormoner


   
SvaraCitera

brukar inte bli så arg så ofta men jag antar att det är lättare för en kille att inte ta åt sig än att bli sårad av något man inte menar. Jag kan säga saker jag inte menar när jag är förbannad 😛


   
SvaraCitera

built this way:

jag antar att det är lättare för en kille att inte ta åt sig än att bli sårad av något man inte menar.

vrf skulle det vara det?


   
SvaraCitera

isola:

vrf skulle det vara det?

agera iskallt, ett av människans försvarsmekanismer som man lär sig om i psykologin 😉


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

built this way:

brukar inte bli så arg så ofta men jag antar att det är lättare för en kille att inte ta åt sig än att bli sårad av något man inte menar. Jag kan säga saker jag inte menar när jag är förbannad 😛

Men ibland är det saker man verkligen menar även fast man har mens, men det är precis som man blir behandlad som ingen tar en på allvar just pga att "alla vet att man är arg alltid när man har mens".
Folk kan ju göra dumheter ändå, som man hade blivit arg pga med eller utan mens.


   
SvaraCitera

built this way:

agera iskallt, ett av människans försvarsmekanismer som man lär sig om i psykologin 😉

built this way:

jag antar att det är lättare för en kille att inte ta åt sig än att bli sårad av något man inte menar.

läs igen[confused]


   
SvaraCitera

isola:

läs igen[confused]

Hon gör mig förvirrad ..


   
SvaraCitera

isola:

läs igen

Emmy95:

den andra personen, som då oftast är en kille,

det var det jag syftade på men visst det är väl så mellan tjejer också men jag har då aldrig blivit tillfrågad av en tjej om jag har mens 😛


   
SvaraCitera

Srbija:

Hon gör mig förvirrad ..

minst sagt!


   
SvaraCitera

isola:

Mormoner

[blush]


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

built this way:

det var det jag syftade på men visst det är väl så mellan tjejer också men jag har då aldrig blivit tillfrågad av en tjej om jag har mens 😛

Nej men det är väl inte direkt en fråga så "har du mens" utan det är mer att det kommer fram och sen är det typ "jaha det är därför du är arg". Även fast det inte alls har med saken att göra.


   
SvaraCitera

Förlöjligande kallas det. hatar. blir 40 gånger argare.


   
SvaraCitera

Tickstart:

[blush]

va?


   
SvaraCitera

Jag brukar ignorera de flesta som är arga, har inte så mycket med att göra om man sprutar blod eller ej.


   
SvaraCitera