Aviseringar
Rensa alla

Mens o bada


Ämnesstartare

vonKissekatt:
Men oavsett vilket skydd man använder ska man byta direkt efter bad pga bakterier. 

Förstår jag , men blöder ju inte så mycket är inte äldre än 14 , kommer ju inget blod i vattnet i badkaret , dessutom fixar jag ju ordning allt innan och efter jag badar dom har toaletter där . Jag tror verkligen det ska gå bra o eller så kör jag på "glömde t-shirten och shirtsen o badkläderna hemma så gör det i mina träningskläder " o dom är helt svarta 


   
SvaraCitera

Butterflyflyaway:

Förstår jag , men blöder ju inte så mycket är inte äldre än 14 , kommer ju inget blod i vattnet i badkaret , dessutom fixar jag ju ordning allt innan och efter jag badar dom har toaletter där . Jag tror verkligen det ska gå bra o eller så kör jag på "glömde t-shirten och shirtsen o badkläderna hemma så gör det i mina träningskläder " o dom är helt svarta 

Du jag tror nog du kan bada kanske inte så jätte lång men typ en halv timme iallafall utan att det e nå problem


   
SvaraCitera

Butterflyflyaway:

Förstår jag , men blöder ju inte så mycket är inte äldre än 14 , kommer ju inget blod i vattnet i badkaret , dessutom fixar jag ju ordning allt innan och efter jag badar dom har toaletter där . Jag tror verkligen det ska gå bra o eller så kör jag på "glömde t-shirten och shirtsen o badkläderna hemma så gör det i mina träningskläder " o dom är helt svarta 

Din ålder påverkar inte hur mycket du blöder. Om du inte har riklig mens så kan du ju bada med ett par trosor under men jag hade verkligen inte velat riskera att det rann blod längs mina lår inför folk på en badplats. Visst är badvatten redan smutsigt men man behöver ju inte tvinga folk att bada i ens blod för det.


   
SvaraCitera

Då mensens mängd inte är något man kan styra över så kan man ju inte säga att det är ok att bada en liten stund heller utan att det läcker. Du kan ju testa en sådan här mjuk tampong om det känns obehagligt med en hård  http://www.apotea.se/beppy-tampong-4-st


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Din ålder påverkar inte hur mycket du blöder. Om du inte har riklig mens så kan du ju bada med ett par trosor under men jag hade verkligen inte velat riskera att det rann blod längs mina lår inför folk på en badplats. Visst är badvatten redan smutsigt men man behöver ju inte tvinga folk att bada i ens blod för det.

Oftast så brukar man kunna bada med mens


   
SvaraCitera

pommes045:

Oftast så brukar man kunna bada med mens

nej man kan verkligen inte oftast bada med mens utan skydd


   
SvaraCitera

vad är det för dumheter någon lurat i dig

om man inte bryr sig om läckage går det ju dock bra


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

nej man kan verkligen inte oftast bada med mens utan skydd

Jag kan alltid de iallafall


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag kan alltid de iallafall

du måste blöda väldigt lite


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

du måste blöda väldigt lite

Nej inte direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

nej man kan verkligen inte oftast bada med mens utan skydd

Får väl gå igenom pinan att trycka upp en tampong i ... 😉 men aja får jag mensen så får jag den , då badar jag inte . Är jag i skolan eller badar när jag får den kan jag inte göra så jätte mycket . Men om jag får den senare eller imorgon bitti simmar jag inte . Men hur menar du att det kommer bakterier in om du inte har skydd? Borde väl komma lika mycket när du badar utan?? 


   
SvaraCitera

Det kommer gå.... men hur det kommer gå är en annan sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså utan mens vad klart


   
SvaraCitera

Om det är tillåtet att blöda i bassängen borde det vara tillåtet att kissa också..... blod sprider dessutom mer sjukdomar än kiss. Even though klor har till uppgift att rena dårå. 


   
SvaraCitera

Butterflyflyaway:

Får väl gå igenom pinan att trycka upp en tampong i ... 😉 men aja får jag mensen så får jag den , då badar jag inte . Är jag i skolan eller badar när jag får den kan jag inte göra så jätte mycket . Men om jag får den senare eller imorgon bitti simmar jag inte . Men hur menar du att det kommer bakterier in om du inte har skydd? Borde väl komma lika mycket när du badar utan?? 

Ha ena foten på toalettstolen och försök slappna av så mycket du kan, det är ett jäkla gissel det här med mens alltså. Smörj in dig rikligt med olivolja, vaselin eller liknande innan du för in tampongen. Det räcker ju med den minsta storleken då man inte badar så himla länge kanske. 
Man är lite känsligare för infektioner under mens men jag menade bakterier som fastnar i skyddet. Den mjuka tampongen jag länkade ( http://www.apotea.se/beppy-tampong-4-st ) innan kanske skulle vara bättre? Dock väldigt dyra. Du ska göra som du känner, såklart. Menade ej att komma med en massa pekpinnar. Men att oroa sig för läckage är ju inte kul. 


   
SvaraCitera