Aviseringar
Rensa alla

Mens och ÄL samtidigt?! [tjejsnack ONLY]


Ämnesstartare

confused97:

Jag vet faktiskt inte, jag tänket inte på det eftersom att jag har bra ämnesomsättning, men jag antar det 🙂

Okej 🙂 


   
SvaraCitera

bara för att du har en flytning betyder d inte att du har ägglossning.


   
SvaraCitera

illuminati:

Inte? hehe okej det visste jag inte 😛 kanske bara jag som har mycket ÄL då. Inte överdrivet mycket men...du förstår, så mkt att det är synligt alltså 🙂

alla fungerar inte likadant 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
bara för att du har en flytning betyder d inte att du har ägglossning.

Nej men som sagt jag vet vad skillnaden är mellan ägglossning och flytningar. Och det jag hade nu var ägglossning. 


   
SvaraCitera

du har inte ägglossning två dagar före mensen och definitivt inte samtidigt som den, såvida din menscykeln inte är totalt 0-4 dagar lång eller om du är sjuk. under en vanlig menscykel (~28 dar) inträffar ägglossningen i mitten av cykeln, ungefär två veckor före menstruation. genomskinligt sekret är inte enbart en indikation på ägglossning; vill du på ett säkrare sätt (än att bara notera hur livmoderhalssekretet beter sig) fastställa när du har ägglossning behöver du dagligen mäta förändringar i din kroppstemperatur genom hela menscykeln.


   
SvaraCitera

Blir mörkrädd när jag läser vad alla skrivit. Alltså, har man mens så
har man ägglossning 2 veckor efter mensens första dag. Ägglossningen
kommer INTE ut som någon genomskinlig sörja eller hur du beskrev det. Det genomskinliga du beskriver är flytningar. 
Ägglossningen kommer ut som mens. Alltså ägget släpper från
äggstockarna, blir det inte befruktat kommer det sedan ut som mens. Blir ägget befruktat och du blir gravid kommer det INTE ut någon mens.


   
SvaraCitera
reben

mens o öl perfekt söndag ?


   
SvaraCitera

MissBadass:

Blir mörkrädd när jag läser vad alla skrivit. Alltså, har man mens så
har man ägglossning 2 veckor efter mensens första dag. Ägglossningen
kommer INTE ut som någon genomskinlig sörja eller hur du beskrev det. Det genomskinliga du beskriver är flytningar. 
Ägglossningen kommer ut som mens. Alltså ägget släpper från
äggstockarna, blir det inte befruktat kommer det sedan ut som mens. Blir ägget befruktat och du blir gravid kommer det INTE ut någon mens.

nä, ägglossning kommer inte ut som mens, mens är näringsrik livmoderslemhinna som stöts ut när ägget under ägglossning inte blivit befruktat 


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

nä, ägglossning kommer inte ut som mens, mens är näringsrik livmoderslemhinna som stöts ut när ägget under ägglossning inte blivit befruktat 

vad äckligtFörvirrad


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

nä, ägglossning kommer inte ut som mens, mens är näringsrik livmoderslemhinna som stöts ut när ägget under ägglossning inte blivit befruktat 

mjo kanske skrev lite konstigt där. Men det kommer ju tillsammans


   
SvaraCitera

MissBadass:

mjo kanske skrev lite konstigt där. Men det kommer ju tillsammans

när man har ägglossning kan man få trådigare flytningar och det ÄR ägglossning, du har sj ingen koll. 


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

när man har ägglossning kan man få trådigare flytningar och det ÄR ägglossning, du har sj ingen koll. 

Ägglossning betyder att ägget släpper från äggstockarna. Dessa ''trådigare flytningar'' är fortfarande flytningar. Inte ägglossning. Däremot så kanske en person får mer flytningar medan hon har ägglossning. Sånt är individuellt. Varför tar du så illa upp chilla?


   
SvaraCitera

MissBadass:

Ägglossning betyder att ägget släpper från äggstockarna. Dessa ''trådigare flytningar'' är fortfarande flytningar. Inte ägglossning. Däremot så kanske en person får mer flytningar medan hon har ägglossning. Sånt är individuellt. Varför tar du så illa upp chilla?

lol har inte tagit illa upp var ser du tecken på d? anfall e bästa försvar när man har fel osv 


   
SvaraCitera

Trodde kroppen började blöda för å spola ut skiten. 


   
SvaraCitera

Känns som att jag vet för lite om min kropp 


   
SvaraCitera