Aviseringar
Rensa alla

mens värk vid bortfalls blödning.


Ämnesstartare

hej, jag började med p-piller sista januari. Jag hade mens i ungefär 2 veckor och nu när jag har min bortfalls blödning har jag även mensvärk.
är det normalt? Jag har läst att man bara få en liten blödning när kartan är slut?


   
Citera
Ämnesstartare

alltså du ska ju i regel få mens när du är på sista raden på kartan, alltså placebo-tabletterna, men eftersom du precis börjat kan det vara lite ur balans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

alltså du ska ju i regel få mens när du är på sista raden på kartan

jo jag är på sista raden. men jag trodde inte att man fick mensvärk.:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jo jag är på sista raden. men jag trodde inte att man fick mensvärk.:/

jodå! Men den ska i regel bli lindrigare. Jag började med p-piller först delvis för att jag hade sån mensvärk (och även för att aa.. det var dags såklart).
Men helt behöver den ju inte försvinna. Det händer ju fortfarande grejer i kroppen trots att det inte är "riktig" mens. Har du jätteont och om inte ipren funkar får du väl gå till Um igen och prata om vad för alternativ det finns, byte av p-piller eller värktabletter som specifikt är mot mensvärk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men du kan ju vänta tills du ska tillbaka efter tre månader och beställa nya piller. Så kan du ju se om det blivit bättre då.
Det är ju en omställning för kroppen med alla dessa hormoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

odå! M

okey jag förstår. tack så mycket 🙂
det funkar med alvedon, om den inte förvärras under natten[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

okey jag förstår. tack så mycket :)det funkar med alvedon, om den inte förvärras under natten

som sagt, det tar ju ett tag för kroppen att ställa om sig vid nya piller och hormoner, det kanske försvinner sen när kroppen vant sig [smile] Första månaden är alltid lite fucked up.


   
SvaraCitera