Aviseringar
Rensa alla

Mensas IQ-test (mini)


Ämnesstartare

ysomiwhy:

De förlorar på det
men okej, du behöver inte posta här. Men vad är svaret på fråga nummer 22? Jag har alltid chansat på den

E - tanken är att du lägger den första symbolen i raden på den andra symbolen. Hamnar det linjer på varandra tas dessa bort. De linjer som är "ensamma", blir kvar. Tillsammans bildar de den tredje symbolen i linjen. 


   
SvaraCitera
Åtta

126+. Motbevisade dock resultatet genom att trycka fel när jag röstade. Rodnar

Capture.PNG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Hamnar det linjer på varandra tas dessa bort.

Men taket är kvar på figur 3, varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

E - tanken är att du lägger den första symbolen i raden på den andra symbolen. Hamnar det linjer på varandra tas dessa bort. De linjer som är "ensamma", blir kvar. Tillsammans bildar de den tredje symbolen i linjen. 

Åh, att jag inte kom på det... Tack!! (nu fick jag 119Söt)

Åtta:
126+. Motbevisade dock resultatet genom att trycka fel när jag röstade. Rodnar

Capture.PNG

Haha, vi skyller på eventuellt synfel
annars kan smarta människor göra fel också 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ej se exakta poäng men de stämmer m d jag gjorde.
Screenshot_2014-08-17-11-03-41.png

ysomiwhy:

Kolla om det är stor skillnad på det här, hört att det här inte alls är sanningsenligt... Går fort att göra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas man nt bryter mot jantelagen av att skriva här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag röstade fel dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Kan ej se exakta poäng men de stämmer m d jag gjorde.
Screenshot_2014-08-17-11-03-41.png

ooooh, duktigt!!! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ej svårt att se logik i mönster,  ju mer man  håller på med sånt genom studier/jobb desto lättare blire.
Testet är värdelöst och säger inget om ens intelligens. Vet att jag är dummare än många som hade förmodligen fått lägre poäng ugh

ysomiwhy:

ooooh, duktigt!!! :


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: 119


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du citerade mig vad ville duuuuRodnar

ysomiwhy: Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Testet är värdelöst och säger inget om ens intelligens. Vet att jag är dummare än många som hade förmodligen fått lägre poäng ugh

Icke!tror ej, du är smart
Men aa, tror inte heller det stämmer


   
SvaraCitera

100!
Hann svara på typ hälften Rodnar


   
SvaraCitera

8rlOSzx.png

Yay, jag lyckades också svara rätt på 24 frågor som knappt skiljer sig från varandra i svårighetsgrad. Om det här verkligen speglar Mensas antagningstest så kan det inte vara särskilt svårt att bli medlem där. Antar att det är medvetet missledande för att fler personer ska vilja göra det riktiga testet och betala för det.

kakakaka: Testet är värdelöst och säger inget om ens intelligens.


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka:
Det är ej svårt att se logik i mönster,  ju mer man  håller på med sånt genom studier/jobb desto lättare blire.
Testet är värdelöst och säger inget om ens intelligens. Vet att jag är dummare än många som hade förmodligen fått lägre poäng ugh

Jag tycker likadant. Aldrig gillat dessa tester eftersom de alltid tycks utgå från just matematik och liknande ämnen som jag alltid har haft svårt för. Tänker göra detta ändå eftersom det gått så länge sedan jag gjorde ett sist att jag inte minns om det blev bra eller dåligt


   
SvaraCitera