Aviseringar
Rensa alla

Mensen utebliven.


Ämnesstartare

Jag är så oroligt orolig. Det är det första jag måste berätta. I alla fall. Jag har ätit p-piller i över 1 år. Jag tycker det alltid funkat bra och jag har skött mig galant. Jag äter p-piller för att jag är tillsammans med en kille. Vi har varit tillsammans i ungefär 2,5 år nu. Så allting är precis perfekt.

Typiskt av mig så råkade jag missa mitt första p-piller på en ny karta efter att jag haft mens dvs efter sockerpillerna. Vi hade sex den dagen också. Nästa dag såg jag hade jag hade glömt att äta p-pillret och tog sedan två den dagen. Under den veckan hade jag sex med kondom för att inte kunna bli gravid.

Efter några dagar insåg jag att jag kanske blivit gravid eftersom jag missat ett p-piller direkt efter mensen och jag hade just sex den dagen också. Så jag åkte in till Ungdomsmottagningen ungefär en vecka efter att jag missat p-pillret (jag missade p-pillret på en måndag och åkte sedan nästa måndag). I alla fall där fick jag prata med en kvinna som kunde allt om sex, graviditet osv. Hon berättade att det är stor sannolikhet att bli gravid precis efter mensen. Hon sa att det är bäst att göra testet nästa vecka för att veta exakt. Jag fick ändå göra ett men det visade negativt. Jag gick hem fortfarande orolig den dagen.

Nästa veckan på måndagen (2veckor sen jag missade p-pillret) insåg jag att jag skulle åka till ungdomsmottagningen. Men tyvärr nog så hade jag glömt att jag skulle åka på kryssning. Kom hem igen på torsdagen och hade ingen ork att åka till ungdomsmottagningen.

Och nu sitter jag här (3 veckor sen jag missade p-pillret) Nu idag skulle jag fått min mens. Jag har börjat äta mina sockerpiller, jag började i måndagen 30/7 och brukar alltid få mensen två dagar senare alltså idag 1 augusti. Jag brukar ALLTID få min mens på morgonen men den kom aldrig. Jag hade ett graviditets test hemma och använde det. Det visade negativt.

Nu är det er hjälp jag vill ha, varför kommer inte min mens om jag inte är gravid? Är det för att jag är orolig eller vad kan det vara? Ska jag åka in till ungdomsmottagningen imorgon?

Tack för att du tar din tid och läser. Tacksam för svar. (jag vet att jag överdriver lite.. men jag vill inte bli 16 and pregnant.)


   
Citera

det är väl ett ganska säkert test väl? Två borde då ge ett tillförlitligt resultat, men ring 1177 om du är orolig pga mensen osv, dock är väl det fullt normalt att det inte går som ett atomur med om jag förstått det rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

det är väl ett ganska säkert test väl? Två borde då ge ett tillförlitligt resultat, men ring 1177 om du är orolig pga mensen osv, dock är väl det fullt normalt att det inte går som ett atomur med om jag förstått det rätt.

Okej jo, tack. Är nog bara orolig.


   
SvaraCitera

identify:

Okej jo, tack. Är nog bara orolig.

ja det tror jag, läs igenom bruksanvisningen till testet så står det nog hur tillförlitligt det är.


   
SvaraCitera

Grattis.


   
SvaraCitera

Du kanske skulle ta och göra något konstruktivt i stället för att bara sitta och noja.. testa dig kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Du kanske skulle ta och göra något konstruktivt i stället för att bara sitta och noja.. testa dig kanske

om hade läst allt så står det.


   
SvaraCitera
gulan

testen visar nästan alltid rätt speciellt om det är tre veckor efter;) sen har jag själv märkt att det blir lite strul med p-piller ibland oberoende på hur länge man har ätit dom så oroa dig inte:)


   
SvaraCitera

Testa rispa eller veva runt lite med ett vasst objekt där inne så kan teoretiskt sett kanske lite mens komma ut möjligtvis (OBS: detta är en ny teknik som inte blivit beprövad. Använd på egen risk)


   
SvaraCitera