Aviseringar
Rensa alla

Mensfråga [MOD: Vad använder ni för mensskydd?]


trosskydd eftersom jag inte kan få in en tampong utan smärta och illamående

vill böra med ppiller men har fan aldrig tid att gå till um 


   
SvaraCitera

:

Använder tamponger men

bara för att, verkar smidigt och blir billigare i längden. Fast lite jobbigt att skölja ur den kanske. Och så skulle jag vara rädd för att den hamnar snett och att det läcker.


Ä
r inte särskilt jobbigt att skölja ur. Kanske om en har mens och är på festival(mao bajamaja), men då kan en ju använda bindor/tamponger just de dagarna.

Läcker inte mer än tamponger. I början när en känner sig lite osäker är det bara att använda ett extra litet trosskydd.

penja:

haha ja  det är underbart! 

ont, är sugen på att prova mensskopp någon gång. 

GÖRE!!!

Jag har menskopp. Har inte behövt köpa nya skydd på ett år.

Använder trosskydd till ibland när mensen är som rikligast. Men å andra sidan var jag tvungen att använda trosskydd eller binda till tampong innan dess såatteeeh.


   
SvaraCitera

Menskopp är bäst!

Det är snällt mot slidans slemhinnor så en slipper den där uttorkade känslan bindor och tamponger kan ge.

Det är ingen risk för "tampongsjukan".

En behöver bara "tömma" ungefär var sjätte till tolfte timme (varierar förstås lite med hur riklig mens en har..)

Det är en kostnad på 200-300kr en gång, sedan behöver en inte köpa ny förrän tio år senare= ekonomiskt som saten. Tänk hur mycket en slösar på bindor och tamponger annars.

Det är dessutom miljövänligt.

SÅ, NU ÄR JAG KLAR MED MARKNADSFÖRINGEN!!!

Eller förresten: alla som har menskopp är bäst äg coolast!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

Juste, den är fett smidig att bära med sig i sin lilla tygpåse också. Hjärta


   
SvaraCitera

tamponger. trosskydd den dagen jag tror mensen kommer att dyka upp och även typ sista dagen för den brukar luras då..Ledsen


   
SvaraCitera

Funderar på menskopp. Ska fixa en egen kaastrull till den då. Men jag kommer garanterat skvimpa ut allt när jag tar ut den. Och hur vet man när man ska ta ut den och hälla ut? Tvättar man den då bara med varmvatten och sätter in den igen? Om man nu inte befinner sig hemma alltså.


   
SvaraCitera

helst menskopp; tampong under de dagar jag förlorar ⅘ av kroppsvikten med fittan.


   
SvaraCitera

vill köpa menskopp. måste få tummen ur och göra det snart. tänkt göra det i typ två år, haha.


   
SvaraCitera

Jag använder menskopp och/eller trosskydd. Aldrig tampong, fy fan.


   
SvaraCitera

kommer nog aldrig använda något annat än tamponger


   
SvaraCitera

isola:

Funderar på menskopp. Ska fixa en egen kaastrull till den då. Men jag kommer garanterat skvimpa ut allt när jag tar ut den. Och hur vet man när man ska ta ut den och hälla ut? Tvättar man den då bara med varmvatten och sätter in den igen? Om man nu inte befinner sig hemma alltså.

en får prova sig fram. det kan vara bra att tömma lite oftare i början när en är ovan.
det beror på hur riklig mens du har.
en sköljer av med varmt vatten ja. koka i saltvattenlösning behöver en bara göra efter en mensomgång typ.


   
SvaraCitera

glöm:

en får prova sig fram. det kan vara bra att tömma lite oftare i början när en är ovan.
det beror på hur riklig mens du har.
en sköljer av med varmt vatten ja. koka i saltvattenlösning behöver en bara göra efter en mensomgång typ.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Paseo

har använt tamponger de senaste åren men tänker köpa 1 menskopp någon månad när jag har 300 över. lr när alla mina tamponger är slut pga har ett lager på 200st.


   
SvaraCitera

glöm:

Tur att jag kikade igenom för annars hade jag missat det där! Mm man kanske ska testa menskopp då. Är den knepig att sätta in? Känns som att den kan vara det. Knepigare än tampong iaf.


   
SvaraCitera

Haha, vad roligt att så många killar har kikat in och röstat på att de är just killar >:)


   
SvaraCitera