Aviseringar
Rensa alla

Menskopp - vilken sort?


Jag kom på en sak.. Hur fan får man ut den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har beställt en ladycup nu, eftersom den sägs vara mjukare.. så det är bara att hålla tummarna att den passar!

Och till er som är skeptiska har jag några argument:

-Under en 10-årsperiod lägger du förmodligen
ut minst 7000 - 10 000 kronor på mensskydd.

-Sköter du menskoppen rätt håller den
i minst 10 år. Den kostar under 300 kr, så du sparar alltså en massa pengar som du istället kan göra något betydligt roligare för (än att köpa mensskydd).

- Detta kan bli ditt personliga bidrag till att krympa sopberget!

-Tamponger tillverkas oftast av högabsorberande bomull och rayon som ökar bakterietillväxten i slidan - vilket kan öka risken för svampinfektioner och orsaka TSS, tampongsjukan - det gör inte menskoppen.

- Man får inte mer blod på fingrarna än när man tar ut en vanlig, hederlig tampong.

- Man kan ha den när man badar utan att behöva byta efteråt.

källa: http://www.amandasintima.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag kom på en sak.. Hur fan får man ut den?

Den sitter precis innanför mynningen, så det är bara att ta tag och dra ut den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

usch, blääää. [censur] [tard]
tamponger & bindor är mkt bättre, dom kan jag rekomendera haha [cool]

Tamponger är ju till och med riktigt fräscha [bigsmile]

Tözen:

ehm,sätt under kranen och spola rent med vatten så d inte är blod på,sen tvålar du in och sköljer av?vad är d äckliga med d?[shake]d kommer från din egna kropp och du blir inte alldeles blodig om händerna[shake]

Jag sa inte att det var äckligt utan att jag hellre använder tamponger och bindor, det är ju mamma som köper [rolleyes]
Btw, kan du inte sätta ett mellanslag efter avslutad mening? Var fruktansvärt jobbigt att läsa, tack. [zzz]


   
SvaraCitera

Tözen:

jag gillar den

fyfan, stackars människa. [censur]


   
SvaraCitera
smisk

Jag skrattar fan alltid åt ordet "menskopp".


   
SvaraCitera

Meoow:

Btw, kan du inte sätta ett mellanslag efter avslutad mening?

nej


   
SvaraCitera

aeon:

Den sitter precis innanför mynningen, så det är bara att ta tag och dra ut den.

Låter inte som något jag tänker skaffa. Det är ju fruktansvärt störande bara när en tampong sitter fel eller sitter för långt ner. Då lär ju den där grejen kännas ännu mer och då får man bara ett utbrott till sist och klipper sönder skiten. [no-no]


   
SvaraCitera

Tözen:

-tamponger etc.=icke miljövänligt

Miljövänligt, /care

Tözen:

-inte lika ekonomiskt som menskopp

Kanske inte, men fräschare!

Tözen:

-menskopp är mer hygieniskt och torkar inte ut

Hygieniskt? att ha en kopp med blod i, inuti slidan, istället för att ha en pappers/tygs-sak i trosan som fångar upp det som du sen byter?
Nääh, fail! INTE mer hygieniskt.

Tözen:

så vad har tamponger och bindor som är så mycke bättre?

Fräschare helt enkelt.

Tözen:

Jag ser inga nackdelar med den,jag gillar den[shake]

Det gör jag 🙂 Tur att jag är kille


   
SvaraCitera

men usch [sad]


   
SvaraCitera

beyonces:

pinkcup

xDxD


   
SvaraCitera

kzanie:

fräschare!

kzanie:

Fräschare

kzanie:

Hygieniskt? att ha en kopp med blod i, inuti slidan, istället för att ha en pappers/tygs-sak i trosan som fångar upp det som du sen byter?

en ren siliconkopp som enbart vätska från din egna kropp hamnar i som du rengör med intimtvål när du tömmer den.
En tampong/binda är inte helt rent och risken att få svamp och bli uttorkad i fittan är högre med tamponger,hur fräsht är det tex. att ha en blodig binda utanför kroppen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kzanie:

Hygieniskt? att ha en kopp med blod i, inuti slidan, istället för att ha en pappers/tygs-sak i trosan som fångar upp det som du sen byter?
Nääh, fail! INTE mer hygieniskt.

Tamponger tillverkas oftast av högabsorberande bomull och rayon som ökar bakterietillväxten i slidan - vilket kan öka risken för svampinfektioner och orsaka TSS, tampongsjukan.
Mooncup är gjord av medicinsk silikon som inte absorberar någon vätska alls. Den tvättas efter varje användning, så att inga bakterier ska finnas kvar. Därför är den mer hygienisk.

ööörkarn:

Låter inte som något jag tänker skaffa. Det är ju fruktansvärt störande bara när en tampong sitter fel eller sitter för långt ner. Då lär ju den där grejen kännas ännu mer och då får man bara ett utbrott till sist och klipper sönder skiten.

En m-kopp känns inte.


   
SvaraCitera

JAG HAR INTE NÄMNT TAMPONGER!
Vem sa att jag tycker det är bra?

Tjockisar [sad]

Binda ftw?


   
SvaraCitera

amandasintima.se:

Vissa kvinnor har lättare att urinera och tömma tarmen utan menskopp.

Nog den äckligaste meningen i världen. Ursäkta OT...


   
SvaraCitera