Aviseringar
Rensa alla

mensmaskineri


Ämnesstartare

jag tänker måla upp två scenarion. och du ska redovisa huruvida du skulle göra ingreppet eller inte.
givetvis är detta riktat till tjejer och kvinnor i manskläder. även manliga umare som är fittor kan svara.

bakgrundsinformation:
den moderna vetenskapen har utvecklat ett ingrepp som gör det möjligt för kvinnor att slippa sin menstruationsperiod genom att lätt göra ett snitt eller dylikt som gör det möjligt att med en lätt, medveten provokation av dig tömma ut allt blod. du kan alltså bli av med 4-5 dagars elände på 10 sekunder.
detta är permanent, håller hela livet.
inga andra delar av ditt bukområden påverkas.
du får alltså en superfitta.

men, vi är inte perfekta, vi vetenskapsmän:

scenario 1:
ingreppet är gratis men medför fem procents risk att du blir steril. detta är även permanent, din mens är ett minne blott dock.

scenario 2:
ingreppet kostar hundrafemton tusen. vilket kan vara en liten summa beroende på din ekonomiska status samt de kostnader för mensskydd du kommer behöver spendera under din livsstil. betänk även den frihet du kommer få av blodbadets frånvaro.

redovisa.


   
Citera
Paseo

Skulle inte göra ingreppet. Mens är inte så farligt (säger jag oftast bara när jag inte mensar, men i alla fall)
Känns onödigt att riskera att bli steril plus betala så mycket pengar (vill man slippa mensskyddskostnader kan man köpa en menskopp)
Okej nu har jag släppt min pryda gräns när det gäller mens tack vare att jag är tryggt gömd bakom en datorskärm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
höna

skulle lungt görat när jag känner mig färdig med barnafödande och sånt om man vill ha såna där barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade gjort det i scenario ett, ty det är ödet om jag ska ha barn eller inte. aldrig varit intresserad ens. ekonomin till nummer två har jag ej, men om jag i framtiden skulle ha det skulle jag inte tveka. det är en investering. vita byxor året om!

Paseo:

u har jag släppt min pryda gräns när det gäller mens

kvinnokroppen, finns bra aspekter av själva mensflödet också.

isola:

nej

pga.


   
SvaraCitera
höna

eller nä pga

mopsen:

hundrafemton tusen

skulle aldrig kunna lägga pemngar på de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

pga

Mens är bra och behövligt. Indikator på att allt står rätt till osv. Vill ej snitta ut en massa blod på en gång heller.


   
SvaraCitera
Paseo

mopsen:

kvinnokroppen, finns bra aspekter av själva mensflödet också.

ja men känner att det är något jag inte vill prata om


   
SvaraCitera
Paseo

blir faktiskt stött om någon som inte är läkare eller psykolog frågar om min mens
nej gillar inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, får ångest av att tänka att det finns en risk att jag föds som kvinna i nästa liv. [sad] Det kanske inte är så smärtsamt som det låter, men endå.. [cry]


   
SvaraCitera
Paseo

S3ON:

Det kanske inte är så smärtsamt som det låter, men endå..

det är värre [censur]


   
SvaraCitera
Paseo

dubbelmoral

Paseo:

Mens är inte så farligt

Paseo:

Det kanske inte är så smärtsamt som det låter, men endå..

det är värre

men

Paseo:

Mens är inte så farligt (säger jag oftast bara när jag inte mensar, men i alla fall)


   
SvaraCitera

S3ON:

Usch, får ångest av att tänka att det finns en risk att jag föds som kvinna i nästa liv.[sad]

Jag får ångest av att du kanske tror på liv efter döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Först skaffa rik snygg man. Göra ingrepp. Knulla järnet utan mens. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte göra något av dom pga lider ej av mens.
Vill heller inte göra något ingrepp som innebär att mina chanser att bli gravid minskar [no-no]


   
SvaraCitera