Aviseringar
Rensa alla

Mensvärkshjälp!


Smephine: Springa? Kan ni röra på er?Herre... Men tack ändå!

Det brukar hjälpa iallafall... Även om man bara vill kura ihop sig som en boll. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig haft mensvärk... men får se i sinom tid vad man kan göra åt det <3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onani


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Onani

Say, What,what?kåt är typ det sista man känner sig när man har mensvärk. Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise:

många känner sig kåta.Men det finns många studier som visar att onani eller sex som leder till orgasm hjälper mot mensvärken! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta värktablett, bädda ner dig varmt, drick varm dryck, ät choklad och kolla på film 


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

många känner sig kåta.Men det finns många studier som visar att onani eller sex som leder till orgasm hjälper mot mensvärken! 

Ofta? Coolt, fast just när jag har mensvärk skulle jag inte klara av att Onanera.. Föredrar att ligga i fosterställning med havrekudde och varmvattenflaskor, och gråta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise:

Ofta? Coolt, fast just när jag har mensvärk skulle jag inte klara av att Onanera.. Föredrar att ligga i fosterställning med havrekudde och varmvattenflaskor, och gråta.

Usch låter hemskt!
Tur att man är kille!


   
SvaraCitera

Ring  och boka tid på ungdomsmottagningen så kan du få recept på värktabletter som hjälper mycke bättre än alvedon, man kan få p-piller också så man bara har mens varannan månad.
För mig funkade inte alvedon och värmedyna alls så jag fick recept på några tabletter som heter Naproxen (finns utan recept också men dom är inte lika bra) och sen fick jag p-piller också. tabletterna hjälper jätte bra så man kan nästan göra allt som man vanligtvis gör, även om man fortfarande har lite ont så är det stor skillnad från alvedon. 
(Man behöver inte göra gyn-undersökning för att få dom)Om du ville veta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Ta något preparat med ibuprofeo. Bättre rekommenderas mot mensverk. Bättre än paracetamol (Alvedon)

Alvedon är skonsammare för magen.

Om du har en väldigt jobbig mensvärk så besök gyn så kan de undersöka dig och ge dig receptbelagda värkmedicin/annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Alvedon är skonsammare för magen.

Om du har en väldigt jobbig mensvärk så besök gyn så kan de undersöka dig och ge dig receptbelagda värkmedicin/annat.

Stämmer, men mindre effektiv! Kompromiss: Om Alvedon hjälper tillräckligt kan hon ju köra på det, annars ibuprofen!Tumme upp

Fast med Alvedon kan hon ju inte kröka heller om så önskas.


   
SvaraCitera

Ta pronaxen! just sayin!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P-piller minskar ju sexlusten oxå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar bara ta en värktablett 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

träna

ligg med benen uppdragna och andra fosterställningsliknande sätt och byt ställning ofta

någonting varmt om magen

och eftersom någon nämnde onani så hjälper faktiskt orgasmer mot värken

kolla på en film eller annat kul som får tankarna på annat håll

jag gillar när någon "pressar ihop" mina höfter eller masserar svanken, dock har jag nästan aldrig mensvärk. 

sen kan man visst ta värktabletter men jag tycker de ska vara "den sista utvägen"


   
SvaraCitera