Aviseringar
Rensa alla

Mentor.se


Ämnesstartare

Hej, idag kom mentor.se till min skola och berättade om deras verksamhet. Blev genast intresserad av att skaffa en mentor. För er som inte vet vad det är så får man anmäla sig. Sedan matchar de en mentor med samma intressen som dig. Du och din mentor får sedan en budget på 1500kr att göra vad ni vill under ett år. Det jag undrar är om någon av er har haft någon mentor? Hur var det? Vad gjorde ni? Och hur berättade ni för era föräldrar att ni ville ha en mentor? Om jag skulle komma till dem och säga "Hej mamma, jag vill ha en mentor" så skulle de bli oroliga och tro att jag är mobbad, utanför osv... fast jag inte är det. Hur gjorde ni och hur var det att ha en mentor?


   
Citera
Ämnesstartare

fattar inte?? 

så om jag vill ta s3on testar till en seriös level så kan jag anmäla mig och få en mentor som filmar åt mig??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
fattar inte?? 

så om jag vill ta s3on testar till en seriös level så kan jag anmäla mig och få en mentor som filmar åt mig??? 

Nja, det kanske du skulle kunna men tanken är att man ska tex gå på bio,fika,gå på hockey eller fotboll osv... Du kan "när som helst" skicka ett sms till din mentor och fråga om hen vill göra något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Nja, det kanske du skulle kunna men tanken är att man ska tex gå på bio,fika,gå på hockey eller fotboll osv... Du kan "när som helst" skicka ett sms till din mentor och fråga om hen vill göra något.

så dt är som en vän för de som inte har vänner? Och vad tjänar mentorn på det hela? slår vad om att den får lön. tjäna pengar på mobbade ungdomar....... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

så dt är som en vän för de som inte har vänner? Och vad tjänar mentorn på det hela? slår vad om att den får lön. tjäna pengar på mobbade ungdomar....... 

Dem får ingen lön alls. De gör det helt frivilligt. Man behöver inte vara mobbad, man kanske bara vill ha någon vuxen att prata med eller umgås med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Dem får ingen lön alls. De gör det helt frivilligt. Man behöver inte vara mobbad, man kanske bara vill ha någon vuxen att prata med eller umgås med.

Var kommer pengarna ifrån?? De uppstår inte av sig självt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Var kommer pengarna ifrån?? De uppstår inte av sig självt. 

Staten finansierar delar och sedan är resten bidrag från privatpersoner och företag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Staten finansierar delar och sedan är resten bidrag från privatpersoner och företag

låter fint men vet inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

låter fint men vet inte. 

Du kan bli sån
"Ta kamera jäveln ungjävel"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Du kan bli sån
"Ta kamera jäveln ungjävel"

Hahahh :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som en kontaktperson? Fint! Många ungdomar behöver vettiga vuxna som inte är deras föräldrar att prata med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter bra det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undrar hur många peddos som ansöker om att vara mentor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev en artikel om Mentor för ett par år sedan:  http://ungdomar.se/article/staerk_din_sjaelvkaensla_med_en_vuxenkompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
undrar hur många peddos som ansöker om att vara mentor

du Skeptisk


   
SvaraCitera