Aviseringar
Rensa alla

Mer än 2500 poäng?


Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur då?

Slapphet och körkortsplugg, visste inte då att de veckorna var obligatoriska för att få ett g i kursen


   
SvaraCitera

Stenras:

Jo men det ser ju inte så bra ut med massa ig i betyget. Betydligt svårare att få jobb osv.

Öh, jag tvivlar starkt på att gymnasiebetyg är så jävla viktigt för framtida jobb [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Öh, jag tvivlar starkt på att gymnasiebetyg är så jävla viktigt för framtida jobb

Nja men hade tänkt att jobba på knegarjobb innan jag söker till högskolan och vad jag har lärt mig i skolan och av företagare är att om de får välja mellan någon som har g i alla ämnen och mellan någon som har vg eller bättre i alla ämnen utan ett som han har ig i så väljer de den som har alla g.


   
SvaraCitera

Vi behöver ett nytt system, skolan fungerar inte. [cheers]


   
SvaraCitera

Stenras:

Stämmer detta?

Det stämmer ja.


   
SvaraCitera

Tyvärr.


   
SvaraCitera
Issen

Stenras:

Om man har en högskoleexamen skickar även in sina gymnasiebetyg då när man söker jobb?

Nej man kollar på de senaste betygen.

Har du högskola efter gymnasiet så är det de man går på.

Stenras:

Dessa två ämnen är praktiska så det går inte att tenta av dem eller något liknande.

Såklart du alltid kommer ha IG i betyg som du inte klarat. Men du ska kunna komplettera med 200 poäng i vad som helst. De viktiga är att ha 2500 poäng godkända för att ha ett fullt gymnasiebetyg. Sen tror jag ändå det ser annorlunda ut om man läst upp i efterhand osv... du tar ju inte den "regelrätta" studenten... men de vettifan hur de funkar. De kan din Syo svara på.

Jag tror... observera tror att du kommer att ha ett gymnasiebetyg där du har 2300 poäng godkända och sen ytterliggare ett papper på de du läst på komvux som tillsammans blir ett fullständigt betyg. Men sen är det ju också så att alla seriösa arbetsplatser ser mest till vem du är och inte dina betyg... dom vill bara veta att du klarat gymnasiet... det är oftast bara något för att dom ska kunna sålla bland ansökningar/få in färre.


   
SvaraCitera