Aviseringar
Rensa alla

Mer än dubbelt så stort förtroende för Reinfeldt som för Sahlin


Ämnesstartare

I dag presenterade Sifo resultatet från sin senaste undersökning när det gäller det förtroende vi har för våra partiledare. Undersökningen som genomfördes mellan den 5 - 11 februari visar en jordskredsseger för Fredrik Reinfeldt när det gäller förtroende, det är nämligen som så att mer än dubbelt så många svenskar har förtroende för honom som för Mona Sahlin.

Mer än varannan svensk, 55 procent, känner störst förtroende för Fredrik Reinfeldt som statsminister. Knappt hälften, 27 procent, har störst förtroende för Socialdemokraternas ledare Mona Sahlin.

Av de tillfrågade är 17 procent tveksamma eller vet inte.

I november 2008, när samma fråga ställdes, hade statsminister Fredrik Reinfeldt samma förtroendesiffra, 55 procent, medan förtroendet för Mona Sahlin uppgick till 33 procent. Då var 12 procent tveksamma eller visste ej.

Fredrik Reinfeldts övertag har på tre månader ökat från 22 till 28 procentenheter och har inte varit högre sedan Sifo började genomföra undersökningen i augusti 2007.

Av undersökningen framgår också att mer än var femte vänsterväljare, 23 procent, känner störst förtroende för Fredrik Reinfeldt som statsminister. Två procent av de borgerliga väljarna känner störst förtroende för Sahlin.

Källa:
​Dubbelt så stort förtroende för Reinfeldt

Så vilka är era åsikter?


   
Citera
Ämnesstartare

Inte förvånande. Mona har en usel politisk historia och har även förlorat alla debatter sedan hon blev partiledare.


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Så vilka är era åsikter?

Tja, jag är väl inte ensam om att inte bli förvånad. Mona Sahlin har gjort så många misstag att det är förundrande att hon fortfarande är partiledare för ett av de största partierna i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Tja, jag är väl inte ensam om att inte bli förvånad. Mona Sahlin har gjort så många misstag att det är förundrande att hon fortfarande är partiledare för ett av de största partierna i Sverige.

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reinfiedlt är en fitta, vilket iofs inte förändrar att Mona Sahlin är en kass politiker


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Så vilka är era åsikter?

Jag tycker att Fredrik gör ett bra jobb att leda Sverige. Om Socialdemokraterna haft makten skulle miljoner av skattebetalarnas pengar nu tex gå till en ogenomtänkt affär med GM avseende Saab.
Det är tur att vi har en regering som agerar med hjärna och inte med hjärta. [love]


   
SvaraCitera

Inte särskilt konstigt, Mona är en fifflare som är alldeles för ideologisk och verklighetsfrånvarande, hoppas verkligen inte hon får mer makt 2010.

elmo:

Det är tur att vi har en regering som agerar med hjärna och inte med hjärta. [love]

Det är det som skiljer vänstern från högern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tur att arbetsklassen trots allt har dåligt förtroende för en fifflande tant som stulit deras pengar för att köpa godis och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur kan man ha förtroende för nån av dem?


   
SvaraCitera

Anklever:

hoppas verkligen inte hon får mer makt 2010

Tyvärr kommer svenska folket att inte förstå bättre än att rösta Socialdemokraterna till regeringsmakten. Sahlin kommer att köra Sverige ekonomiskt och moraliskt käpprätt i botten.
Ohly kommer att genomföra reformer som stärker rättigheter till brottslingar och parasiter. Wetterstrand stoppar all utbyggnad av kärnkraften och höjer bensinpriset till 18 kr/litern.

Det är verkligen en ljus framtid vi gå tillmötes. [cry]


   
SvaraCitera
B3ll4

Man ser aldrig Fredrik typ, Göran visade sig mer tycker jag. han är rätt dålig, inget nytt händer ens. bra jobbat sverige att välja han [y]


   
SvaraCitera

B3ll4:

Man ser aldrig Fredrik typ, Göran visade sig mer tycker jag. han är rätt dålig, inget nytt händer ens. bra jobbat sverige att välja han

vad gjorde göran för nytt då..?


   
SvaraCitera

B3ll4:

inget nytt händer ens. bra jobbat sverige att välja han

Händer ju väldigt mycket nytt anser jag. Om det är ngn regering som genom historien har varit handlingskraftig så är det väl denna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera