Aviseringar
Rensa alla

Mer nazister och rasister på FB än på UM?


Ämnesstartare

isola:

Flashback är ju ändå rätt känt som tillhåll för foliehattar som inte lämnat sina lägenheter på månader.

Hehe. Vad menar du? Det har jag aldrig hört tidigare :p Det jag har hört ifrån andra flashback medlemmar så är det människor som vilken som helst, man kan se ute på vardagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En del forum samlar fler personer av en viss åsikt än andra... ser inte något konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hehe. Vad menar du? Det har jag aldrig hört tidigare :p Det jag har hört ifrån andra flashback medlemmar så är det människor som vilken som helst, man kan se ute på vardagen.

Mm jag tror inte att de själva ser sig som foliehattar direkt. Om nu någon gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mm jag tror inte att de själva ser sig som foliehattar direkt. Om nu någon gör.

Jaha ok. Fast, det visste inte jag. Menar du att det är många insnöade datanördar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Flashback för mig är att massa extremfall samlas och diskuterar vad dem kan göra för att utrota andra människor. Och även att dra in vissa människor, har märkt att många som har hängt på flashback har själv blivit mer främlingsfientliga osv.

Då har du fått en förvrängd bild av Flashback. Även om debattklimatet och vad som lyfts fram inte är så välkomnande. Men det är bara som en droppe i havet.

Det är ju bara att titta på dom tusentals och åter tusentals trådar som skapas vardagligen. Hur många är det egentligen som handlar om invandring? Flashback har ett fantastiskt utbud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

g. Menar du att det är många insnöade datanördar?

Datanördar och datanördar, insnöade människor övht.
Men sen finns det ju såklart andra där också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solnedgång:

Det är ju bara att titta på dom tusentals och åter tusentals trådar som skapas vardagligen. Hur många är det egentligen som handlar om invandring? Flashback har ett fantastiskt utbud.

Hahah. Jag har kollat på t.ex. Tv-serie tråden och där så fort någon utländsk syns på bild så kritiserar man den personen eller invandring som allmänt. Man börjar komma med skällsord direkt. Jag ser detta beteende på många trådar. Har du varit inne på Integration och invandringstråden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men sen finns det ju såklart andra där också.

Som vilka? För jag har hitills inte funnit någon med rationella tankar på den sidan :(. Verkar som om man förlorar hoppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Som vilka? För jag har hitills inte funnit någon med rationella tankar på den sidan :(. Verkar som om man förlorar hoppet.

Litteraturdelen är väl rätt normal har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Har du varit inne på Integration och invandringstråden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solnedgång:

Anura: Har du varit inne på Integration och invandringstråden?

Fast problemet är ju att folk snackar om rasproblemen hela tiden på flashback. Inte riktigt vad Freemann förespråkar, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast problemet är ju att folk snackar om rasproblemen hela tiden på flashback. Inte riktigt vad Freemann förespråkar, eller?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

.

äsch, en vanlig dag på jobbet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

finns väl fler medlemmar på flashback. tror inte det hade varit någon större skillnad om ungdomar haft lika många medlemmar som flashback

Jodå, rasister söker sig till Flashback eftersom de får yttra sig hur de vill där. När man skriver något som är någorlunda anti-rasistiskt så är det däremot stor chans att man får sitt inlägg raderat, åtminstone i sektionerna om invandring och nazism. Moderatorerna är rätt partiska där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solnedgång:

Anura: Fast problemet är ju att folk snackar om rasproblemen hela tiden på flashback. Inte riktigt vad Freemann förespråkar, eller?

Jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till? Är du emot rasblandning som Ali var eller vad? Att inte låta människor vara med den vill vara med? Du verkar vara lika tappad som dem i flashback ju.


   
SvaraCitera