Aviseringar
Rensa alla

Mer övervakning tack?


Ämnesstartare

Tycker ni att sverige bör införa mer övervakning dels genom kanske kameror också på andra sätt. Men även öppna upp för avlyssning för statliga myndigheter? Mer koll och kontroll för staten dvs.

Kommentera gärna vad ni tycker om ämnet.


   
Citera
Ämnesetiketter

Det hade varit bra med lite mer kameror i utsatta områden och avlyssning hade nog inte varit helt fel heller. Tyvärr verkar Sverige gå i en riktning där man inte får säga vad man vill och är man emot invandring t.ex. så förföljs man, man kan förlora jobbet för att man engagerar sig i SD t.ex. Sverige är på väg åt fel håll och man undrar lite hur politikerna har tänkt sig om denna utveckling och hur de ska lösa det. Politikerna verkar vara ovilliga till att lösa Sveriges problem kan jag känna, tyvärr.


   
SvaraCitera

Övervakning börjar komma upp på utsatta områden. Och vad menar du med avlyssning? Det finns redan 


   
SvaraCitera

Allt detta finns redan. Även i utsatta områden (bor i ett själv så har sett när kameror kommit upp). Problematiken är att kriminaliteten endast flyttar en bit bort från övervakningen och fortgår som innan.

Om detta ska fungera så måste man införa en ännu större förmyndarstat som håller ständig koll på sina medborgare - vet inte om det är en väg människor i en demokrati vill gå. 1984 känns inte långt bort då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Övervakning börjar komma upp på utsatta områden. Och vad menar du med avlyssning? Det finns redan 

Ja men jag tänker avlyssning på gemeneman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Allt detta finns redan. Även i utsatta områden (bor i ett själv så har sett när kameror kommit upp). Problematiken är att kriminaliteten endast flyttar en bit bort från övervakningen och fortgår som innan.

Om detta ska fungera så måste man införa en ännu större förmyndarstat som håller ständig koll på sina medborgare - vet inte om det är en väg människor i en demokrati vill gå. 1984 känns inte långt bort då. 

Personligen så vill jag inte till det hållet nej. Dvs typ kina så som jag uppfattar det.


   
SvaraCitera