Aviseringar
Rensa alla

Mer rasister ute på stan


Ämnesstartare

retstickan:

vad menar du? 🙂 fattar inte riktigt

Du sa att du kommer flytta till underklassen, menar du till en förort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men fan vad många rasister du stöter på [shake] Sedan de flyttade från Graniten har jag aldrig sett några eller hört.


   
SvaraCitera

retstickan:

att veta att någon vill slå sönder mig pga min hudfärg får mig att...

den typen av rasism är ganska liten.
folk som springer runt och slår ner folk för deras hudfärg är ett ganska litet antal. dessutom så skulle det folket lika gärna slå ner mig som dig, eftersom jag inte delar deras åsikter.

det handlar inte om hudfärg, det handlar bara om att slåss nån gång ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Du sa att du kommer flytta till underklassen, menar du till en förort?

nej, bor i en redan. men förorter är uppdelat som du kanske vet om..

men bryr mig inte om underklass lr överklass. bara jag kan få leva vidare med mitt liv. o har upplevt det mer möjligt där folk omrking mig är mer vänligt inställda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

nej, bor i en redan. men förorter är uppdelat som du kanske vet om..

Haha ja[blush], jag mena "förorterna" som de typiskt invandrarfulla ställen, som fittja, alby, bredäng osv.


   
SvaraCitera

retstickan:

att veta att någon vill slå sönder mig pga min hudfärg får mig att...

har alltid föreställt mig dig som blond, vet inte varför[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har alltid föreställt mig dig som blond, vet inte varför[party]

kan han väl fortfarande vara[wink]

Image


   
SvaraCitera

passaro:

kan han väl fortfarande vara

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Haha ja[blush], jag mena "förorterna" som de typiskt invandrarfulla ställen, som fittja, alby, bredäng osv.

ja.. kanske blir så.. tror dock inte att jag behöver flytta dit :). föräldrarna har sagt att dom kan betala en lägenhet åt mig. sen får vi se hur mkt det stämmer. planerna ändras med vinden verkar det som(dålig metafor men du fattar :P).

Blivande_japan:

blond

ska lägga upp en bild på mitt fotoablum sen när jag gick i 5an o hade blont hår [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välkommen till verkligheten. Rasism finns överallt. De flesta är fega smygrasister, särskilt när vi snackar ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stryk ska de ha.


   
SvaraCitera

retstickan:

ska lägga upp en bild på mitt fotoablum sen när jag gick i 5an o hade blont hår

coolt, ska spana lite där då![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Välkommen till verkligheten. Rasism finns överallt. De flesta är fega smygrasister, särskilt när vi snackar ungdomar.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

ja.. kanske blir så.. tror dock inte att jag behöver flytta dit 🙂

ok, ville ba säga att ja inte tror att de finns så många rasister där, men homofober däremot kanske de finns lite av. hehe[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer ihåg när jag gick i nian, var påväg hem från pingisträningen den 30 nov. Går igenom stadsparken när jag plötsligt märker hur 10 personer går bakom mig. Det första jag la märke till var deras frisyr, de hade ingen, rakade. Det andra, deras ansiktsuttryck, ilskna. Jag började gå lite fortare och då märker jag hur de också ökade takten.

När jag vänder mig om en andra gång, började dom springa. Jag börjar springa också samtidigt som de skriker "åk hem med dig din jävla.."
Några hade basebollträ, ett par försökte träffa mig med ägg faktiskt men missade.

Jag lyckades hursomhelst gömma mig i några buskar i 20 min innan de försvann. Det är synd att människor inte kan acceptera varandra oavsett ursprung. Alla är vi stolta över vart vi kommer ifrån.


   
SvaraCitera