Aviseringar
Rensa alla

Mer rutin=Bättre liv?


Ämnesstartare

Hej!

Jag vet inte hur det är för er, men visst är det så att ju mer rutiner man har desto piggare och lyckligare känner man sig? Jag har varit arbetslös i snart 8 månader men skall snart för första gången iår få ett jobb som börjar om två veckor. Det är något som jag ser framemot.

Under dessa åtta månader så har jag aldrig haft ork eller lust att göra något, jag är bara 21-år så jag är trotsallt bara ung.

Innan det så pluggade jag och kände lycka, gymnasie tiden var jättebra för mig och jag älskade mina sommarjobb. Man steg upp kl 6 och kom hem efter 16 00 och det var då man såg framemot sin fritid då man kom hem.

Under dessa åtta månaderna så har jag inte heller haft lust att göra något, att hänga med kompisarna var inte som samma sak som förut och det här med festandet var astråkigt. Fick inte liksom den där kicken att orka med en hel kväll utan for hem oftast själv efter 2 på natten för att må piss dagen efter.

Så vad tror ni? Det här jobbet kan åtminstone göra om min livsstil.


   
Citera

dyrkar rutiner och blir cp när folk rubbar dom, lämnar oftast inte mitt rum frivilligt eftersom jag inte kan styra över mat/plugg/sov/spel/andra tider.


   
SvaraCitera

lever på rutin, är inte lycklig så nej, men det är väll individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt så brukar jag tänka mycket negativt på min fritid och vad jag skall göra härnäst, jag har däremot fick sömnrutinen så att jag stiger upp runt 7-8 och lägger mig 22-23 på kvällarna.

Jag brukar oroa en hel del också, alltså vad jag kommer att göra om några år och så vidare och därmed så känner man sig lite nedstämd.


   
SvaraCitera

Tycker om att bara ligga hemma och slappa.
Ta dagen som den kommer.


   
SvaraCitera

utan rutiner blir jag headfucked


   
SvaraCitera

Rutiner. Definitivt. Dock inte så strikta att man blir cp om dom rubbas, vilket jag blir.


   
SvaraCitera

Min rutin: Sova tills jag vaknar, göra det som faller mig för, gå och sova. Skolan får jag in där ibland också. Det är en väldigt fast rutin som alltid håller! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, man måste iallafall ha 'grundrutiner'
typ, skolan / jobb - så att man kommer upp på morgonen
och någon slags träning på kvällen.
Iallafall på vardagarna, så vill ja ha det ganska styrt.
Medans helgerna är till för att slappa sönder.

Blir typ deprimerad under länge lov, sommar och julen, för att jag är för ledig. Skulle aldirg klara att vara arbetslös..!
Grejen är också att jag känner igen det där med att desto mindre man gör, desto jobbigare blir det att typ gå ut. Skillnaden blir väll för stor..?


   
SvaraCitera

sliskfitta:

Blir typ deprimerad under länge lov, sommar och julen, för att jag är för ledig

Samma här. Någon form av rutiner är nog bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag behöver mycket rutiner för att känna mig bra.
Och du kommer att må så mycket bättre när du väl satt igång med ditt nya jobb och verkligen känner hur dyrbart och värdefullt tiden då du är ledig är.

Dessutom kommer du njuta mer utav allt som du gör på din fritid och tom längta tills du får vara ledig en längre period.
Precis så som det ska vara.


   
SvaraCitera

rutin eller slentrian.


   
SvaraCitera

Jag lider av nån slags överdrift av rutin. Hamnar den i minsta obalans kraschar jag. Skulle vilja leva med att ta varje dag som en den kommer, men nu är jag fast i skiten..


   
SvaraCitera

osv. men för att vara saklig så jo, rutiner är bra. fast det bör ju inte gå till överdrift.


   
SvaraCitera

Onekligen.


   
SvaraCitera