Aviseringar
Rensa alla

Mer spännande utan uttalad relation?


Ämnesstartare

Hej. Tycker ni att man ska berätta för den man försöker förföra (via nätet) att man är romantiskt intresserad, eller ska man vänta tills man har träffats IRL? Är det mer spännande om man inte vet ifall det är vänskap eller kärlek i början? Och när har man gått över gränsen och bränt alla broar till en romantisk relation? Finns det en risk att man dödar attraktionen om man är för vänskaplig? Nåt å tänka på! [badgrin]


   
Citera
Ämnesstartare

Virvelvind:

ska berätta för den man försöker förföra (via nätet) att man är romantiskt intresserad, eller ska man vänta tills man har träffats IRL?

ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna säga det innan man träffas irl, dock finns ju risken att man skrämmer iväg personen och så finns risken att man blir besviken när man väl träffas irl och inte alls känner likadant som man tror att man gjorde över internet [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

vänta tills man har träffats IRL


   
SvaraCitera

Beror ju på vart på nätet men har träffats, är det match.com är det ju ganska uppenbart vilka avsikter man har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar 🙂 Nä alltså jag känner killen sen innan men det var jättelänge sen vi träffades IRL. Vi har aldrig varit på G men vi hade lite vibbar och vi brukade snacka i skolan då... blev inget mer pga blyghet/osäkerhet.

Nu flera år senare har jag startat nån slags kontakt igen som ligger på vänskapsplanet än så länge.. ja det har du rätt i, vill inte skapa några onödiga förväntningar liksom!!


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Finns det en risk att man dödar attraktionen om man är för vänskaplig?

japp den risken finns alltid. tror det hänt mig själv ett antal gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man vet aldrig hur man verkligen känner förrän man har träffats i verkligheten. Att säga att man är intresserad är ju inte så farligt precis, men att säga något bindande (jag är kär i dig, jag kommer hångla upp dig när vi träffas, vill du bli tillsammans med mig? etc.) kan få asdåliga konsekvenser. Visst kan det kännas som kärlek över internet, och har man tur så är det verkligen kärlek, men det finns alltid en chans att känslorna bedrar en!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

kan få asdåliga konsekvenser. Visst kan det kännas som kärlek över internet, och har man tur så är det verkligen kärlek, men det finns alltid en chans att känslorna bedrar en!

Sant [y]
tack för inputen 😀
men är det bra att vara flörtig då? subtilt förstås..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

men är det bra att vara flörtig då? subtilt förstås..

vad är meningen med att prata med tjejer på internet om man inte flörtar? [love] eller killar för din del kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna säga det innan man träffas irl, dock finns ju risken att man skrämmer iväg personen och så finns risken att man blir besviken när man väl träffas irl och inte alls känner likadant som man tror att man gjorde över internet

Är du schizofren? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

vad är meningen med att prata med tjejer på internet om man inte flörtar? eller killar för din del kanske.

haha. Ja precis. Killar jag gillar [love]
Oookej så han flörtar alltså med mig? det kändes lite så men klart man undrar..hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna säga det innan man träffas irl, dock finns ju risken att man skrämmer iväg personen och så finns risken att man blir besviken när man väl träffas irl och inte alls känner likadant som man tror att man gjorde över internet [tard]

Tycker att det är rätt stora anledningar[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Är du schizofren? [crazy]

bara ibland! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

bara ibland!

Först skriver du att du inte ser några anledningar, och sen drar du en massa anledningar. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

japp den risken finns alltid. tror det hänt mig själv ett antal gånger.

Så du försökte bli vän med dem och var inte överdrivet på och undvek att flörta? Och då dog det? [shake]


   
SvaraCitera