Aviseringar
Rensa alla

Mer spännande utan uttalad relation?


Ämnesstartare

Dekadent:

Först skriver du att du inte ser några anledningar, och sen drar du en massa anledningar. [bigsmile]

Harpya:

Tycker att det är rätt stora anledningar[shake]

haha mmm [sad] men det är mest för att jag skriver som jag tänker typ. började ju tänka att det inte fanns några anledningar till att inte säga det men medan jag skrev kom jag på några saker och då skrev jag bara det. okej [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute][love]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Så du försökte bli vän med dem och var inte överdrivet på och undvek att flörta? Och då dog det?

ja så kan man väl ungefär säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

ja så kan man väl ungefär säga

Så rekommenderar du att flörta? [cute] (okej jag ställer jobbiga frågor jag vet [crazy] xD)


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Så rekommenderar du att flörta? (okej jag ställer jobbiga frågor jag vet xD)

det e lugnt. frågar man inget får man inget veta[y] av mina egna erfarenheter (inte så stora men alltid något) så beror det på vad du är ute efter. vill du bli mer än kompis så visa det ganska tidigt så det är klart. vill du bara vara kompis så gör inget speciellt. bara prata och ha kul.

jag har iallafall märkt att om man är ute efter at bli mer än kompisar och inte flörtar något (eventuellt flörtar tillbaka om den andra flörtar) så dör det förr eller senare. man får slut på samtalsämnen och man har inget mer att säga varandra. men detta e bara hur jag tycker. så ta det lite med en nypa salt.

sen tycker jag det är ganska enkelt att känna av den andres avsikt. känner man att den andre flörtar och man själv har ett visst intresse så bara flörta på. för annars lär den andre tröttna och sluta. hoppas det blev lite klarare nu[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej 😀 Det var jättebra info, tack för att du delar med dig!!
Sen har jag lite definitionsproblem av vad det innebär att flörta, men jag tror att det skedde lite flört mellan oss eftersom vi skämtade nonstop (på mitt initiativ) och delade ganska personliga sidor av oss själva.. dessutom har han inte nämnt sitt ex eller någon annan tjej heller för den delen, whatsoever vilket han förmodligen skulle göra direkt om han inte var intresserad, för att markera avstånd och skydda sig. Han nämner inte ens sina tjejkompisar. Kanske ingen bra grej att gå efter, men jag har en känsla av att han försöker imponera på mig, och visa den sårbara sidan av sig själv på samma gång..
Nåja. Vet inte varför jag berättar allt det här, antar att jag bara vill ha någon annans åsikt om gränsen mellan vänskap/kärlek.. eftersom jag håller på att dö av nyfikenhet huruvida han tycker att vi flörtar eller ej. [badgrin]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

eftersom jag håller på att dö av nyfikenhet huruvida han tycker att vi flörtar eller ej.

du lär märka om han flörtar eller inte. det är inte så svårt att märka på internet. däremot svårare irl (tycker jag iallafall).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

du lär märka om han flörtar eller inte. det är inte så svårt att märka på internet. däremot svårare irl (tycker jag iallafall).

Jooo.. men ändå.. det är så subtilt mellan oss... men jag tror det om det inte är önsketänkande [bigsmile]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Jooo.. men ändå.. det är så subtilt mellan oss... men jag tror det om det inte är önsketänkande

om du tycker att ni flörtar så gör ni troligen de[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile][bigsmile][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Är det mer spännande om man inte vet ifall det är vänskap eller kärlek i början?

Det tycker jag inte att det är. Jag vill gärna veta vad någon är ute efter. Gillar inte överraskningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

Det tycker jag inte att det är. Jag vill gärna veta vad någon är ute efter. Gillar inte överraskningar.

oookej.. nä jag fattar.. men om vi inte har setts i verkliga livet på typ tre år så är det bara löjligt att fälla någon kommentar om hans utseende.. så det är nog uteslutet.. :@ vill inte verka ytlig heller..

Men jag vet inte vad jag skulle kunna säga.. antar att jag får fortsätta i den här stilen och flörta subtilt och försöka få honom att fatta att jag är intresserad i honom som kille, inte bara som vän. Det får så klart inte verka creepy.

Och sen tänkte jag försöka träffa honom på ett subtilt sätt också [crazy] haha! Jag har en plan... mhmhmm. När vi väl träffas lär vi väl märka om det finns en ömsesidig attraktion.. kanske bra med en vänskapsgrund så att han lägger märke till mig och vill prata med mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

kanske bra med en vänskapsgrund så att han lägger märke till mig och vill prata med mig..

Ja, det är nog bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

kanske bra med en vänskapsgrund så att han lägger märke till mig och vill prata med mig..

Ja, det är nog bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LIVSKRAFT:

Ja, det är nog bra!

Va bra [y][bigcheers]


   
SvaraCitera