Aviseringar
Rensa alla

Mercilon 28


Ämnesstartare

Jag har ätit Mercilon 28 i tre månader nu.
Jag har i princip inte fått några biverkningar över huvud taget.
Har till och med fått bättre hy och sådant.
Har gått upp två kilo, men ser inte det som ett större problem, har stannat på 39 kg nu.

Så allting är jättebra, förutom att jag får extrem mensvärk! Får verkligen sjukt ont. Har fått sjukanmäla mig och stanna hemma från skolan i en hel vecka varje gång jag haft mens.

Hade aldrig mensvärk innan jag började ta dem, och hade bara mens var tredje månad eller något också. (Så är inte van vid att ha mens varje månad, det är rätt surt, haha.)

Jag vet inte om jag ska byta eller inte, för jag vet att det finns receptbelagda mediciner mot mensvärk. Men det känns lite onödigt att ta när jag likagärna kan testa en annan sort.
Men jag är rädd att jag kommer få andra biverkningar då.

Vad tycker ni? haha [sad] har värsta beslutsångesten.
Funderar även på att byta till minipiller, och hoppas isåfall på att mensen försvinner helt.


   
Citera
Ämnesstartare

Antar att du inte haft din mens så länge innan du började med Mercilon eftersom du hade mens ca var tredje mån och det kan ju vara så att din mens inte kommit igång helt...
Det jag vill säga är att mensvärken inte behöver bero på Mercilon, men om jag var du skulle jag nog iaf, göra ett uppehåll på ett par mån och se ifall mensvärken hänger kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

byt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera